Facebook広田剣:独占インタビュー: ウルティマ オンラインとダーク エイジ オブ キャメロットにおけるブロードソードの現在

Facebook広田剣 が更新されていました。

翻訳されたものを先に、後半に原文を載せておきます。

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独占インタビュー: ウルティマ オンラインとダーク エイジ オブ キャメロットにおけるブロードソードの現在
出典: Massively Overpowered
http://massivelyop.com/…/an-exclusive-chat-with-broadsword…/

Massively Overpoweredは旧Massively.comの後を受けて新たに立ちあがった独立系MMORPGウェブサイトです。こちらにブロードソード社の社長のロブ・デントン氏とUOとDAoC、二つのゲームのプロデューサーのインタビューが掲載されましたので、拙訳を掲載致します。ボニーことMesannaがTime of Legendsについて語ってますので、ぜひチェックしてみてください!

゚+.(っ´∀`)っ゚+.゚Go Go!

今日わたしたちは、しばらく前のミシック・エンターテイメントの分裂によって誕生したインディーズスタジオ、ブロードソードオンラインゲームズに遊びに来ています。ブロードソードは現在ウルティマ オンラインとダーク エイジ オブ キャメロットの販売権を保持しており、これら二つの老舗MMORPGの開発を精力的に行っています。
今日はブロードソードの3人のメンバーに会うことができました。社長のロブ・デントン氏、UOのプロデューサー、ボニー・アームストロング氏、そしてDAoCのプロデューサー、ジョン・ソーンヒル氏です。彼らがその拡張や、近代においてこれらのクラッシックなMMOを開発すること、そしてブロードソード社の展望について語ったことをチェックしてみてください。

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マッシブリー: ではウルティマ オンラインから行きましょうか。なぜ今になって拡張パックを開発しようと思われたのですか?拡張パックは何を主眼に置き、そしてそれはゲームに何をもたらしますか?

ボニー・アームストロング: UOは何年かにわたり、ステイジアン・アビス、ハイシー、王のコレクション、ラスティックとゴシックパックといったいくつかの拡張、ブースター、そしてテーマパックを出して来ました。現在はタイム・オブ・レジェンドに着手していますが、それはブロードソードがUOの遺産を引き継ぐことにコミットしていることをプレーヤーの皆さんに知ってもらいたいからです。
私たちはゲーム内に新しいコンテンツや改良を加えることをやめたことはありません。ウルティマ オンラインは18年目を迎えようとしており、プレーヤーへの今年のギフトは冒険への新しいエリア、イオドーンです。イオドーンは以前は見られなかった固有のモンスター、プレーヤーのキャラクターをより特化する新・マスタリー、新たな衣類、新・チャンピオンスポーン、そして銀行内や家のスペースを空けることのできる通貨システムにフィーチャーしています。

マッシブリー: ブロードソード社では何人が働いているのですか? 彼らはゲームによって分離されているのか、あるいは“兼任”によってあらゆるポジションに責任を負うのですか?

ボニー・アームストロング: 何人かは特定のゲームの専任ですが、その他は私たちの製品の間でリソースをシェアしています。私たちの多くはたくさんの仕事を一手にこなしていますが、今までもそうであったように皆私たちのゲームが最高のものになるよう同様に情熱を傾け、成功するために何でもしています。

マッシブリー: これほどゲームが近代化している中で、あなたはなぜプレーヤーがいまだにウルティマ オンラインやダーク エイジ オブ キャメロットをプレイしているのだと思いますか?プレーヤーはこれらのゲームから他所では得ることのできない何を得ていると思いますか?

ボニー・アームストロング: 私たちはプレーヤーのためにあり、彼らと緊密な関係を築いています。私たちのモットーは“一人ひとりのプレーヤーと毎日”です。UOは単なるゲームではありません。ここは人々が成長し、家族がいまだにいっしょにプレイし、そして20年にもなろうという友情が育まれて来た場でもあるのです。ウルティマ オンラインは市場における数少ないサンドボックスゲームの一つであり、多くの自由があり、ほとんどのことが可能になっています。あなたが望むどのようなやり方も実現することができます。

ジョン・ソーンヒル: ダーク エイジ オブ キャメロットは10月に14周年を迎えます。これは私たちの素晴らしいコミュニティ、そして彼らを中心として私たちが重ねて来た改善の結果だと思っています。DAoCは他に例を見ないゲームプレイの奥深さとともに、未だに最古の攻防戦システムを採用しています。3つのアイコン、知識世界、45階層のクラス、独自の近接武器、魔法をベースにした戦闘、そして大きな、決してリセットされることのない終わりのない戦争などです。

マッシブリー: ダーク エイジ オブ キャメロットでは拡張の計画はありますか?

ジョン・ソーンヒル: 昨年12月の1.116パッチによって攻防戦ダンジョン ダークネス・フォールにおける大きな改造を新しい敵とアイテムとともにローンチしました。それによって何百もの新たなチャンピオンレベル能力が導入され、プレーヤーがチャンピオンレベルを10から15にすすめることができるようになりました。
つい先週はストーリーを重視したクエスト、新しい強力なアイテム報償、改良された作成可能な伝説武器やレアポーション などを通じてプレーヤーを新ゾーンへ連れて行くためのアザーワールドのキャンペーンを告知したところです。キャンペーンは2、3週間のうちに7月初旬にリリース予定のパッチ1.118とともにこの夏を通じて展開されます。
従って拡張とは言えないけれど、これらのパッチを通じで既にリリース済みのものや告知されたコンテンツは私たちの過去の拡張をおおいに凌ぐものです。

マッシブリー: あなたの主眼は現存する顧客を保持することですか、あるいは新規プレーヤーや復帰プレーヤーを呼びこむための努力をされていますか?

ボニー・アームストロング: UOチームは継続して新しいコンテンツを追加しており、それは現存するプレーヤーたちをつなぎ止め、古いプレーヤーたちを誘引するためのものです。私たちはイベント・モデレータープログラムも実施しており、それはプレーヤーたちがゲーム内イベントに実地で関わることを助けるものです。さらに最近はプレーヤーたちがゲーム内で直面するであろう問題を助けるためにアドバイザーをゲーム内に追加しました。開発チームはプレーヤーたちのフィードバックをきちんと聞き、直接対話する機会を設けると同時にプレーヤーたちが何を望んでいるのかを聞くためにそれぞれの破片世界でミーティングを行っています。

ジョン・ソーンヒル: DAoCチームは現在ユーザーインターフェースとユーザー経験機能の大掛かりな近代化の最中です。これらのUIとUX機能は現存するプレーヤーたちのゲーム内経験を改善し、以前のプレーヤーたちを復帰させ、おそらくDAoCについて聞いたことはあるけれど、まだ試したことがない新規のプレーヤーたちの興味をそそることを目的としています。
これらに加え、新旧のプレーヤーたちがゲームに参加し、より早くトップレベルの攻防戦の経験が可能になるストーリーラインクエストの進行の改良、ダンジョンの改造、戦場におけるハイリスク/ハイリワードのクエスト等たくさんの改良を既に追加しました。
何よりコミュニティイベント、トーナメント、そしてアザーワールドキャンペーンのような大きな新しいコンテンツの目的は、ゲームを新鮮に保ち、現存するプレーヤー達をつなぎ止めるためのものです。

マッシブリー: スタジオとゲームの現在から5年後をどのように見ていますか?

(この質問に反応はありませんでした)

新たなゲーム資産をピックアップしたり、もしくはゼロから新たなタイトルを開発することについて関心はありますか?

ロブ・デントン: 現在私たちはウルティマ オンラインとダーク エイジ オブ キャメロットを成長させ、発展させるための優れたコンテンツを作ることに非常に集中しています。

マッシブリー: お時間を取ってくださってありがとう。将来のリリースがうまく行きますように!

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Exclusive: Broadsword on the state of Ultima Online and Dark Age of Camelot

Today we’re hanging out with Broadsword Online Games, the indie studio that emerged from the implosion of Mythic Entertainment a while back. Broadsword is now steward of the Ultima Online and Dark Age of Camelot franchises and is actively developing both of these veteran MMORPG titles.

We’ve got three members of Broadsword with us today: President Rob Denton, UO Producer Bonnie Armstrong, and DAoC Producer John Thornhill. Check out what they have to say about expansions, developing for classic MMOs in a modern era, and the future of Broadsword.

Massively OP: So let’s talk about Ultima Online first. Why the decision to create an expansion for the game after all of these years? What is this expansion’s focus and what will it add to the game?

Bonnie Armstrong: UO has had several expansions, boosters, and theme packs over the years such as Stygian Abyss, High Seas, The King’s Collection, and the Rustic and Gothic packs. Now we are doing Time of Legends because we want players to know Broadsword is committed to continuing UO’s legacy.

We have never stopped adding new content and making improvements to the game. Ultima Online is coming up on its 18-year anniversary, and our gift to the players this year will be new land to adventure, Eodon. Eodon will feature unique mobs not seen in the game before, new masteries for players to specialize their characters, new clothing, new champ spawns, and a currency conversion that allows us to clear up space in banks and houses for players.

How many people do you have working at Broadsword? Are they divided between the games, or are there “double duty” responsibilities from various positions?

Bonnie Armstrong: Some have specific games they work on, while others are shared resources between all of our products. Many of us wear many different hats, as it were, but all share the same passion to make our games the very best they can be and do whatever it takes to achieve that success.

Why do you think that players stick with Ultima Online and Dark Age of Camelot in a much more modern era of gaming? What are they getting in those games that they can’t elsewhere?

Bonnie Armstrong: We are dedicated to our players and have a close relationship with them. Our motto is “Every Player, Every Day.” UO is not just a game; it is a world that people grew up in, where families still play together, and friendships nearing 20 years have been forged. Ultima Online is one of the few sandbox games on the market that allows so much freedom that nearly anything is possible. Any way you want to win, that’s how you win.

John Thornhill: Dark Age of Camelot is coming up on its 14th Anniversary this October. That’s a testament to our fantastic community and our commitment to making improvements that center around them. DAoC still provides the premier Realm vs. Realm system available with a depth of gameplay that doesn’t exist elsewhere: three iconic, lore-driven realms, 45 playable classes, distinct melee and magic-based combat, and a huge, perpetual war that never resets.

Are there plans for a Dark Age of Camelot expansion as well? [This question was asked before Otherworlds was announced, obviously!]

John Thornhill: This past December our 1.116 patch launched a major revamp of the popular RvR dungeon Darkness Falls with brand new encounters and items. It also introduced hundreds of new Champion-Level abilities and allowed players to advance from Champion Level 10 to 15.

This past week we’ve just announced the Otherworlds campaign that will take players to new zones, through a story-focused quest line, reward new powerful items, and introduce improved crafted legendary weapons and rare crafted potions ? including one that gives fully capped buffs! The campaign will be released in 2-3 week chunks over the course of the summer and through the fall, starting with the release of our 1.118 patch in early July.

So while not exactly expansions, the amount of already released and announced content (there’s more to come with Otherworlds still!) in both of these patches has greatly exceeded some of our previous expansion packs.

Is your primary focus on current customer retention or are you also making efforts to bring in new and returning players?

Bonnie Armstrong: The UO team is constantly adding new content that will keep our current players engaged and entice our old players to return. We also have the event moderator program that helps keep the players engaged with live in game events. We have also recently added advisors to the game to help with any questions the players may have. The dev team does meet-and-greets in game on each shard to make sure we hear our players feedback and gives up the opportunity to talk and hear our players and what they want.

John Thornhill: The DAoC team is currently in the midst of a major modernization to the user interface and various user experience features. These UI and UX features are aimed at improving the game experience of our current players, bringing former players back, and at enticing brand-new players that maybe have heard of DAoC before but just haven’t given it a try yet.

In addition to that, we’ve already added loads of improvements to player progression in the form of storyline quests, dungeon revamps, and high-risk/high-reward quests in the battlegrounds that enable new and returning players to get into the game and experience top-level RvR faster than ever.

Finally, our focus on community events, tournaments, and huge, new content pieces like the Otherworlds campaign keep the game fresh and engaging for our existing players.

Where do you see the studio and its games five years from now?

[No response was given for this question.]

Is there any interest in picking up additional game properties or perhaps creating a new title from scratch?

Rob Denton: We are currently very focused on creating great content to grow and improve Ultima Online and Dark Age of Camelot.

Thanks for your time, and good luck with your upcoming releases!

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