Publish 105 – Forgotten Treasures

UO公式 Publish 105 – Forgotten Treasures

Facebook広田剣 パブリッシュ105

詳細はリンク先をご覧ください

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 パブリッシュ105

第1回TC1 リリース – 4/18/2019
第2回TC1 リリース – 5/15/2019
第3回TC1 リリース – 5/28/2019
Origin, Izumo, Baja リリース – 6/11/2019
全シャードリリース – 6/18/2019
◎ 忘れられた宝 ―ミニイベント
“ライジング・タイド” の幕切れとともに、“忘れられた宝” のミニイベントが継続します! 最終章の“見捨てられた敵” へと続く中盤の物語となります。詳しくはタウンクライヤーをお訪ねください。今後の展開をお見逃しなく!
◎ 宝の地図 アップデート
◆ 罠解除と宝箱の鍵と罠についての仕様変更
– 罠解除の使用
・探知スキルと鍵開けスキルは罠解除の習得に要求されることはなくなります。
・罠解除の発動により隠れているプレーヤーの姿が出てしまうことはなくなりますが、その他の仕様によって暴かれる場合はその限りではありません。

– 罠解除の訓練
・罠解除は罠のかかったコンテナ、宝箱、または罠解除訓練キットによって訓練することができます。
・罠解除訓練キットはライキュームにいるOddities Collector (好事家) が販売しています。
・サーキットトラップ
⇒ 方向を指定して回路を完成させるパズルです。
⇒ 罠解除スキルが上昇すると、マスのサイズが大きくなります。
・シリンダートラップ
⇒ シリンダーの正しい順番を選びます。
⇒ 罠解除スキルが上昇すると、ヒントが減って行きます。
・スライダートラップ
⇒ 絵のピースをスライドして正しい位置に並べます。
⇒ 罠解除スキルが上昇すると、失敗によるタイムアウトでパズルが強制終了するようになります。

– 宝箱の鍵と罠
・すべての宝箱は鍵が掛けられ、罠が仕掛けられています。
・鍵開けの失敗によって宝箱の中身が破壊されることはなくなり、Grubberが開錠前に出現するようになります。
・ へそくり (1)、配給 (2)、貯蔵 (3) の宝箱
⇒ 鍵開けスキル、あるいは魔法のアンロックの習熟度によって開けることが可能です。
⇒ 罠を解除するとモンスターの出現があり、討伐の必要があります。
・秘蔵 (4) と埋蔵 (5) の宝箱
⇒ 鍵開けスキルでのみ、開錠が可能です。
・すべてのレベルの宝箱において、罠解除は下記の通り修正されました。
⇒ 罠が仕掛けられた宝箱を開けようとすると、罠解除スキルを使用するよう促されるメッセージが流れます。宝箱は罠を解除するまで開けることはできず、魔法のテレキネシスは罠解除に作用することはなくなります。
⇒ プレーヤーが宝箱に罠解除スキルを使用すると、開錠プロセスが開始します。
⇒ 開錠プロセスが開始されると、最初の掘削でAncient Chest Guardianが宝箱を守るために出現します。これらのモンスターにはルート品がありません。
⇒ 宝箱を開けるためにはこれらのモンスターを討伐しなくてはなりません。
⇒ このプロセスに要する時間は掘削者の罠解除スキルに依存し、高ければ高いほど解除にかかる時間は短くなります。
⇒ 宝箱から16タイル以上離れると、一連の作業が最初からやり直しとなります。
◆ 宝の地図のレベルと入手方法
– 宝の地図のレベルは7から5に減少します。
レベル / 名称 / 新レベル / 新名称
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1 / Plainly / 1 / へそくり
2 / Expertly / 2 / 配給
3 / Adeptly / 2 / 配給
4 / Cleverly / 3 / 貯蔵
5 / Deviously / 3 / 貯蔵
6 / Ingeniously / 4 / 秘蔵
7 / Diabolically / 5 / 埋蔵
– また、宝の箱は下記のいずれかのテーマに沿ったものが入手できるようになります。
・Mage (メイジ)、Assassin (暗殺者)、Warrior (戦士)、Artisan (匠)、Ranger (レンジャー)
– 上記の種類は宝の地図に“A Tattered Treasures Map Leading to a Mage’s Horde” (メイジの埋蔵品のぼろぼろの宝の地図) といった表記で判別できます。
– 新規に出現する地図のレベルは、新規に設定された法則に依存します。
・クリーチャーから出現する地図については、どのクリーチャーがどのレベルの地図をドロップするかの変更はありません。特定のクリーチャーが今まで特定レベルの地図をドロップしていたのであれば、新レベル表記のものがドロップされます。これは、ルートが削減されたということではありません。ルートについては後述する項目をご確認ください。
– 既存の地図のレベルは新レベルに変更され、テーマについてもランダムに付与されます。
– 各レベルの地図の解読に要求される必要Cartography (地図作成) スキルについては再設定がされています。
-堀スキルは掘削範囲にボーナスを与えることはなくなり、このボーナスは測量スキルに依存するようになります。
– デイビーズロッカーに格納されている地図についても新レベルに変更され、テーマもランダムに付与されます。既に掘り出された地図には適用されません。
– イオドーンの谷に宝の地図が追加されました。クリーチャーは強度に応じた地図をドロップするようになります。一般的に強いとされるクリーチャーほどレベルの高い地図をドロップします。
◆ ガーディアンと強度
– へそくり(1)、配給(2)、貯蔵(3)レベルは、ソロで討伐可能なバランスに調整されています。一方、秘蔵(4)、埋蔵(5)レベルはグループでの討伐を推奨するバランスとなっています。
– 出現するガーディアンについては下記の通り再配分されています。
・レベル 1 ⇒ レベル 1
・レベル 2 & レベル 3 ⇒ レベル 2
・レベル 4 & レベル 5 ⇒ レベル 3
・レベル 6 ⇒ レベル 4
・レベル 7 ⇒ レベル5
◆ 宝箱のルート品
– 既存の、あるいは新ルート品は、ファセットと種類によって特定できるようになります。これによってプレーヤーは希望のアイテムが含まれている可能性の高い地図を選んで掘ることができるようになります。
– 宝の箱に含まれているルート品を決定する四要素は1) 地図のレベル、2) テーマ、3) 宝箱の品質、4) ファセット となります。
1) 地図のレベルはどこで入手されたかに依存します。
2) テーマは地図が生成される時にランダムに付与されます。
3) 宝の箱の品質は箱を掘るプレーヤーの修正後のスキル値に応じます。
⇒ 品質は3種類あり、Rusty (錆びた)、Metal (金属の)、Gold (金)となります。
⇒ 宝の箱の品質は、特定のルート品の数量、ボーナスの数値、生産資材の種類、マジック品の強度に影響を与えます。
4) ファセットは地図が存在するファセットに依存します。
– 宝の箱はレベル、テーマ、ファセットに応じて下記のアイテムが含まれている可能性があります。
・新デザインのバッグ入りのゴールドと宝石類 (すべてのレベル、テーマ)
・ランダム生成の装備品 (すべてのレベル、テーマ、品質)
⇒ 装備品の種類はテーマとファセットに依存し、テーマにふさわしい装備品とアイテム出現時のファセットが適用されます。もし、ダガーを入手したければAssassin (暗殺者)テーマの地図をトランメルで掘ると良いでしょう。もし、リピボウを希望するならRanger (レンジャー)テーマの地図をマラスで掘ることになります。
⇒ ランダム生成のマジック品については数量を減らし、その分強度を高くしています。
⇒ ルート品の数量は宝の箱のレベルに依存しますが、パーティの人数によって数量増加のチャンスがあります。
⇒マジックプロパティの生成には幸運が作用します。
⇒ 新装備品 (貯蔵品(3)以上)
*人間/エルフ、ガーゴイル用スカルロングソード
*人間/エルフ、ガーゴイル用自然木の杖
*人間/エルフ、ガーゴイル用オクトパスネックレス
*匠テーマの宝箱からは練成可能なものが出現し、その他の宝箱からはランダム生成されたマジックプロパティが付いたものが出現します。
・秘薬はメイジテーマのへそくり(1) レベルの宝の箱から新デザインのバッグ入りで入手できます。
⇒ 種類はファセットに準じます。
・宝の地図 (すべてのテーマ、秘蔵品(4) レベルまで)
⇒ +1ランクの地図が出現します。
・防具強化財 (匠テーマ、へそくり(1) レベル)
・MAF (すべてのテーマ、配給品(2) レベル)
⇒ 旧来のMAFおよびパブ67のAF
⇒ 伝説の測量士の眼鏡(測量スキル+1-5)
・速習のスクロール (すべてのテーマ、配給品(2) レベル以上)
⇒ スキルの種類はテーマとファセットに準じます
・特殊生産資材 (匠テーマ、配給品(2)レベル)
⇒ エッセンス類、ML素材がファセットに応じて出現します。
・レシピ (匠テーマ、配給品(2) および 貯蔵品(3) レベル)
⇒ 旧来のレシピ
・パワースクロール (フェルッカでのみ出現、匠テーマを除く、貯蔵品(3) レベル以上)
⇒ スキルはテーマに応じ、レベルは宝箱の品質に応じて+10までのものが出現します。
・装飾品 (すべてのテーマ、 貯蔵品(3) レベル以上)
⇒ 旧来の、および新しい装飾品がテーマとファセットに応じて出現します。
⇒ 新報酬: 砂時計テーブル、装飾用の古代武器
・実用品 (暗殺者、匠、レンジャーテーマ、配給品(2) レベル)
⇒ 旧来の、および新実用アイテムがテーマに応じて出現します。
⇒ 新報酬: 盾刻印ツール
・超越のスクロール (すべてのテーマ、へそくり(1)、秘蔵品(4)、埋蔵品(5) レベル)
⇒ スキルと数値はテーマとファセットに準じます。
・生産資材 (匠テーマ、へそくり(1) 及び 配給品(2) レベル)
⇒木材、金属、皮
◆ クリナップ ブリタニア アップデート
新アイテムの一覧です! フォーラムにて議論にご参加ください。
Pub 105 - Cleanup Britannia Update
For discussing the new items added for turnin to Cleanup Britannia
※ 一覧は公式サイトの該当ページをご参照ください。
Publish 105 – Forgotten Treasures – Ultima Online
◆ 砦のカスタマイズコンテスト入賞者
デコツールに下記の最新の砦のカスタマイズコンテストの入賞作品がアップデートされています。
– レスタット砦
– 遥かなるシテデル
– 監獄砦
-砂漠の薔薇
-サリーツリー砦
-クローバー砦
◆ バグフィックス
– 装飾キッチンセットを含む、箪笥タイプのコンテナが壊れてしまう問題を修正しました。
– ライジング・タイドにおいてプランダービーコンから過度の付属品がスポーンすることにより、近隣のモンスタースポーンに影響を与える問題を修正しました。
◆ クラッシック・クライアント(2D) – 4.0.76.4
– クリロックのアップデート
– デコレーションツールに砦のカスタマイズコンテストの入賞作品を追加
◆ エンハンスド・クライアント(EC) – 4.0.76.4
– クリロックのアップデート
– デコレーションツールに砦のカスタマイズコンテストの入賞作品を追加
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◎ アーカイブ
パブリッシュのテスト期間中にフィードバックをもとに作成されたアーカイブです。必ずしも現状の仕様には合致しない点にご注意ください。
※ Origin, Izumo, Baja リリース
– タウンクライヤーは当パブリッシュに関する情報にアップデートされました。
– ブリタニアにおけるフェローシップの動きについてタウンクライヤーを訪れてみてください。
– 宝箱の中身がモンスターの討伐を達成する前に消えてしまう問題を修正しました。
– 宝箱の罠解除の成功率を調整しました。
– スカルソードや自然木の杖で、SpMが発動しない問題を修正しました。
– 新しいチェストコンテナの使用可能スペースに関する問題を修正しました。
– 変更済みの地図を受け付けるよう、コミュニティコレクションの修正を行いました。
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※第3回リリース

– 鍵開けの失敗によって宝箱の中身が破壊されることはなくなり、Grubberが開錠前に出現するようになります。
– 罠解除の失敗によって宝箱の中身が破壊されることはなくなります。
– パズルはトレジャーハンティングのトラップから除外されます。
– 罠解除訓練キットは罠解除のスキル上げの手段として購入可能なまま残存します。また、宝箱を開けたり、その他の現存する方法でも引き続きスキル上げが可能です。
– 魔法のアントラップは宝箱に対して無効になりますが、アンロックはTC1に導入されている通り引き続き使用することができます。
– 罠解除に関する流れは下記の通り見直しが行われました。
・プレーヤーが罠のかかった箱を開けようとすると、罠解除スキルを使用するよう促すメッセージが流れます。
・宝箱に罠解除を使用すると、開錠プロセスが発動します。
・開錠プロセスでは、初回の掘削で出現するモンスターのリストから、古代ガーディアンモンスターが宝箱を守るために出現します。これらのモンスターからのルート品はありません。
・宝箱を開けるためにはすべてのモンスターが討伐されなくてはなりません。
・開錠プロセスの長さはプレーヤーの罠解除スキルに依存し、スキルが高ければ開錠プロセスに要する時間は短くなります。
・開錠プロセス中にプレーヤーが宝箱から16タイル以上離れてしまったり、死んでしまった場合は最初からやり直しとなります。
– 宝箱のルート品の品質について見直しを行い、下記の通り変更しました。
・マジック装備品はすべてのレベルの宝箱に出現するようになります。
・また、マジック装備品の出現量を倍にしました。
・すべてのテーマの宝箱に新たなルート品を追加しました。主に、超越のスクロールと速習のスクロールです。
– 初回の掘削作業でスポーンしたモンスターを討伐した後の鍵開け作業中に、すべてのガーディアンを討伐するよう誤ったメッセージが流れる問題を修正しました。
– デコレーションツールに砦のカスタマイズコンテストの入賞者の作品を導入しました。
– ガーゴイル用のオクトパスネックレスは鍛治による改良と細工による修理が可能になります。
– クリナップブリタニアのポイントのアップデートを行いました。
旧 / 新
匠のフェスティバルの報酬: 15/100
ギルドサインと本: 15/150
生産タリスマン: 15/100
偽プラチナ: 3/150
死亡証明: 250/30
オーク船の設計図: 45/500
盗みレア: 10/750
シャドウガードAF: 20/5000
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※ 第2回リリース
– 装飾キッチンセットを含む箪笥タイプのコンテナの挙動がおかしくなってしまう問題を修正しました。
– ライジング・タイドにおいてプランダービーコンから過度の付属品がスポーンすることにより、近隣のモンスタースポーンに影響を与える問題を修正しました。
– デイビーズロッカーに格納されている地図を取り出し、あるいは解読した際に正常に変化しない問題を修正しました。
– バーバリアンの宝箱を廃止し、戦士の宝箱と統一しました。
– 様々な装備品をそれぞれのテーマの宝箱にマッチするよう、再度調整を行いました。
– 特別な生産材料を匠の宝箱に移動しました。
– 地図作成(cartography)スキルが高いプレーヤーが宝箱を掘り出す場合、錆びたチェストよりも標準のチェストを掘り出す確率が高くなります。秘蔵品(4) と埋蔵品(5)レベルの地図で保証されます。
– タウンクライヤーの“The Treasure Chase – 宝探し”クエストが正常に進行しない問題を修正すると同時に、新しい宝箱の形態を反映させるようにしました。クエスト進行中に支給されるアイテムのアップデートを行いました。
– パラゴン箱からイオドーンの地図が出現する可能性があります。
– レベル0の youthful treasure map の名称変更は行われませんが、地図としては機能せず、用途は装飾のみとなります。
– ランダム生成のマジック品に関しては品質の底上げを行い、アーティファクトと同等の強度を持つようになります。
– 幸運は再度、宝箱のマジック品の生成に影響を与えるようになります。
– 宝の地図、MAF、スキル上昇スクロール 、レシピスクロール、パワースクロール、実用品、超越のスクロールの数量は、宝箱のレベルに応じて保証されます。
– エールのボトルと混同しやすいSOSボトルの見た目を修正しました。
– 新アイテムはSOSボトルでチェストを釣り上げる前段階で出現します。
・家具タブで染色可能な13種の新しい絵画
・ボトルシップ
・金属タブで染色可能な舷窓
・金属タブで染色可能な錨
・金属タブで染色可能な鎖
– SOSボトルが古代SOSになる確率を上昇させました。
– 古代SOSによって釣り上げられたルート品には、難破船の名前が付与されるようになります。
-クリナップブリタニアの交換ポイントの見直しを行いました。記事末尾のリンクをご参照ください。
– 貯蔵品 (Cache(3))以上の宝箱には新しい装飾品が追加されています。
・染タブ、自然染料、各種プロモーション染料で染色可能なスカル模様の床アドオン
・トクノ諸島で入手可能な刀剣置きに設置可能な装飾用の武器
– 新MAFが宝箱のルート品として追加されています。
・伝説の地図職人の眼鏡 – 地図作成(cartography)スキルが1-5上昇します。
– 新装備は貯蔵品 (3)以上の宝箱で入手可能です。
・人間/エルフ用、あるいはガーゴイル用のスカル付きのロングソード
・人間/エルフ用、あるいはガーゴイル用の自然木の杖
・人間/エルフ用、あるいはガーゴイル用のオクトパスネックレス
・匠のチェストから練成可能品として出現するか、その他のチェストからランダム生成のマジック品として出現します。
– 一部イオドーンの地図の宝箱のポイントが特定不可能だった問題で、ポイント範囲のサイズを修正しました。
– パワースクロールは105と110がフェルッカの宝箱から出現します。
– 一部の宝箱からゴールドと宝石以外出現しなかった問題を修正しました。
– 宝箱の掘り出しに失敗した際に別の宝箱が生成され、先に出現した宝箱が無効になってしまう問題を修正しました。
– イオドーンの宝の地図からT-Rexのスポーンを削除しました。
– オークション金庫とオークション品は家の外からでも見えるようになります。

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Publish 105 – Forgotten Treasures

Test Center Release 1 – 4/18/2019

Test Center Release 2 – 5/15/2019

Test Center Release 3 – 5/28/2019

Origin, Izumo, and Baja – 6/11/2019

World Wide Release – 6/18/2019

Forgotten Treasures Mini-event

As the sun sets on Rising Tide the next installment of our story brings a mini-event in the form of Forgotten Treasures!  The main focus of this mini-event is a tie-in for what we have in store in Forsaken Foes – you won’t want to miss out!  Visit the Town Cryer to learn more!

Treasure Map Update

Remove Trap & Treasure Chest Locks & Traps

Remove Trap Use

  • Detecting Hidden & Lockpicking are no longer pre-requisites for Remove Trap.
  • Remove Trap will no longer reveal a hidden player upon activation, however other systems that would otherwise reveal a hidden player will continue to do so.

Remove Trap Training

  • Remove Trap can be trained on trapped containers, treasures chests, and via remove trap puzzle training boxes.
  • Kits are available for purchase from the Oddities Trader at the Lycaeum.
  • Circuit Trap
    • Use the directional controls to complete the circuit.
    • The size of the grid will increase as Remove Trap skill increases.
  • Cylinder Trap
    • Correctly choose the sequence of cylinders.
    • Less hints will be given as Remove Trap skill increases.
  • Slider Trap
    • Correctly align the pieces to complete the image
    • Longer failure timeouts as you complete the puzzle as Remove Trap skill increases.

Treasure Chest Locks & Traps

  • All treasure chests are locked and trapped.
  • Failure to unlock a treasure chest no longer destroys items and instead spawns a Grubber.
  • Stash (1), Supply (2), and Cache (3) Treasure Chests,
    • Can be unlocked using Lockpicking or Magic Unlock, depending on skill
    • Are trapped with a monster trap that must be disarmed prior to
  • Hoard (4) and Trove (5) Treasure Chests,
    • Must be unlocked using the Lockpicking Skill.
  • The Remove Trap loop for all level Treasure Chests has been redesigned as follows,
    • When a player tries to open a chest that is trapped, they will receive a message to use the Remove Trap skill.  The chest cannot be opened until the trap is removed, and Telekinesis will no longer trigger the trap.
    • The disarming process will begin when a player uses Remove Trap on the chest.
    • During the disarming process Ancient Chest Guardians, chosen from the monsters that can spawn during the initial dig, will spawn to defend the chest.  These monsters will not drop any loot.
    • These monsters must be defeated before the chest can be opened.
    • The length of this process is variable based on the player’s Remove Trap skill, with higher Remove Trap skill requiring less disarming time.
    • If the player moves more than 16 tiles away from the chest or is killed during the disarming process, the process must be restarted.

Treasure Map Levels & Availability

  • The number of levels of treasure maps has been reduced from 7 to 5 where,
Showing 1 to 7 of 7 entries
PreviousNext

  • In addition, treasure chests have now been themed based on the following profession inspired packages,
    • Mage, Assassin, Warrior, Artisan, Ranger
  • This results in a map that will read like this “A Tattered Treasures Map Leading to a Mage’s Hoard”
  • Newly created maps will have their level set based on the new conventions.
    • No changes have been made to which creatures drop which maps.  If a creature previously dropped certain level maps, the maps will now be converted to the new convention as they drop.  This does not mean loot has been scaled down, read more about how loot has been redistributed in the loot section.
  • Existing maps will be converted to the new level conventions and have a package randomly assigned.
  • Cartography skill required to decode a map at a given level has been re-balanced to work with the new levels.
  • Mining is no longer required to gain a bonus to dig radius, instead this bonus is now based on Cartography skill.
  • Maps held in a Davies Locker will be converted to the new level conventions and have a package randomly assigned.  This does not apply to maps that have been completed.
  • Treasure Maps have been added to the Valley of Eodon.  Creatures will drop a map based on their overall difficulty.  Generally – the more difficult the creature, the higher the level of map that will drop.

Treasure Guardians & Encounter Difficulty

  • Treasure Maps that lead to a Stash, Supply, or Cache have been balanced for solo encounters while Hoards and Troves are more geared towards group encounters.
  • Treasure Map Guardian creatures have been redistributed where,
    • Level 1 -> Level 1
    • Level 2 & Level 3 -> Level 2
    • Level 4 & Level 5 -> Level 3
    • Level 6 -> Level 4
    • Level 7 -> Level 5

Treasure Chest Loot

  • Existing and new loot is available in Treasure Chest loot based on Facet & Package.  This will allow players to target specific items they are looking for in chests they know will have a chance to contain those items.
  • There are 4 factors that influence what items end up in a chest if successful random rolls are made, Map Level, Profession Package, Chest Quality, and Facet.
    • Map Level is determined when a map is created based on where the map is obtained.
    • Profession Package is randomly assigned when a map is created.
    • Chest Quality is determined at dig time based on the digger’s modified cartography skill.
      • Chests come in three qualities represented visually by a rusty chest, a metal chest, and a gold chest.
      • Chest quality can impact chest loot in a variety of ways including the quantity of a specific loot item, the range of bonuses, the type of crafting materials, and the intensity of randomly generated magic equipment.
    • Facet is based on which facet the Treasure Map is located.
  • Chests have a chance to contain the following loot items based on level, package, and facet,
    • Gold & Gems in newly drawn gold & gem bags (all packages, all levels)
    • Randomly Generated Equipment (all packages, all levels)
      • The types of equipment are based on the package and facet which corresponds to the profession who might use the equipment and the facet based on when the item was released in the game.  For example, if you are looking for a dagger you may look at Assassin maps in Trammel or if you are after a Repeating Crossbow you would look at Ranger maps in Malas.
      • The quantity of randomly generated magic equipment has been reduced and the intensity has been increased.
      • The quantity of items available is based on the level of chest, there is a chance for additional items based on party size.
      • Luck factors into magical property generation as it does currently.
      • New Equipment (Cache and above)
        • Human/Elf and Gargish Skull Longsword
        • Human/Elf and Gargish Skull Gnarled Staff
        • Human/Elf and Gargish Octopus Necklace
        • Found as imbuable in Artisan Chests, randomly generated magical properties in all other chests.
    • Reagents in a newly drawn reagent bag (Mage Stash)
      • Type based on facet
    • Treasure Maps (All packages, up to Hoard)
      • +1 over the current level of map
    • Refinements (Artisan Stash)
    • Minor Artifacts (All packages, Supply)
      • Legacy Minor artifacts & Pub 67 Artifacts
      • Legendary Cartography Glasses (+1-5 Cartography)
    • Scrolls of Alacrity (All packages, Supply and above)
      • Skill is based on package and facet
    • Special Crafting Materials (Artisan, Supply)
      • Essences, Mondain’s Legacy Ingredients available based on facet
    • Recipe Scrolls (Artisan Supply & Cache)
      • Legacy recipe scrolls
    • Powerscrolls (Felucca Only, All packages except Artisan, Cache and above)
      • Skill is based on package and level is based on chest quality up to +10
    • Decorative Items (All packages when available, Cache and above)
      • Legacy & New Decorative Items based on package and facet
      • New: Hourglass Table, Decorative Ancient Weapons
    • Utility Items (Assassin, Artisan, and Ranger Supply)
      • Legacy & New Utility Items based on package
      • New: Shield Engraving Tool
    • Scrolls of Transcendence (All packages, Stash, Hoard & Trove)
      • Skill & value based on package and facet
    • Crafting Materials (Artisan Stash & Supply)
      • Wood, Metal, or Leather

Cleanup Britannia Update

Loads of new items added to Cleanup Britannia for turn in!  Please participate in the discussion here

Keep Contest Winners

  • The winners from the latest Keep contest have been added to the house placement tool,
    • The Fortress of Lestat by Lestat
    • Citadel of the Far by Voice
    • Keep Incarcerated by Nick Carraway
    • Desert Rose by Obsidian
    • Sally Trees by Cinderella
    • 8 of Hearts by Clover

Bug Fixes

  • Resolved an issue where armoire style containers, including those from the Decorative Kitchen set could enter a broken state.
  • Rising Tide – resolved issue where excessive accessory spawn from plunderbeacons could cause issues with mob spawn in nearby encounters.

Classic Client – 4.0.76.4

  • Updated CliLocs
  • Added keep contest winners to the house placement tool

Enhanced Client – 4.0.76.4

  • Updated CliLocs
  • Added keep contest winners to the house placement tool

Archived Notes

The notes here represent the changelog throughout the feedback and testing period of the publish.  These notes are for historical reference only and may not reflect the final implementation.

Updates in Origin Release

  • Town Cryer has been updated with new information related to the current publish.
  • Visit the Town Cryer to learn about The Fellowship and their new presence in Britannia.
  • Resolved issue where the contents of a treasure chest could decay out before the end of the encounter.
  • Adjusted the failure rate of Remove Trap for Treasure chests.
  • Resolved issues where the special moves would not function on Skull Sword or Gnarled Skull Staff.
  • Resolved issue with the usable space in the new chest containers.
  • Updated Community Collection Treasure Hunter turnin to accept new map types

Updates in Release 3

  • Items will no longer be destroyed with lockpicking failures, instead a grubber will spawn before the lock is opened.
  • Items will no longer be destroyed when Remove Trap fails.
  • Puzzles will no longer be a part of the Treasure Chest trap.
  • Remove Trap trainers will still be available for purchase should players wish to train their skill this way. You will also be able to train Remove Trap via untrapping Treasure Chests and other traps already in the gameworld.
  • Magic Untrap will no longer work on Treasure Chests, Magic Unlock will work as it is currently implemented on TC1.
  • The Remove Trap loop for Treasure Chests has been redesigned as follows,
    • When a player tries to open a chest that is trapped, they will receive a message to use the Remove Trap skill.
    • The disarming process will begin when a player uses Remove Trap on the chest.
    • During the disarming process Ancient Chest Guardians, chosen from the monsters that can spawn during the initial dig, will spawn to defend the chest.  These monsters will not drop any loot.
    • These monsters must be defeated before the chest can be opened.
    • The length of this process is variable based on the player’s Remove Trap skill, with higher Remove Trap skill requiring less disarming time.
    • If the player moves more than 16 tiles away from the chest or is killed during the disarming process, the process must be restarted.
  • We have taken another pass at chest loot quality and have made the following changes,
    • Magic Equipment will now spawn in all level chests.
    • Doubled the amount of magic equipment that spawns.
    • Added additional loot entries to all chest packages, primarily for Scrolls of Transcendence and Scrolls of Alacrity.
  • Resolved issue where defeating the initial guardian mob spawn could result in an erroneous “You must defeat all the chest guardians…” message during the first lockpicking attempt.
  • Added Keep Contest Winners to the House Placement Tool
  • The Gargish Octopus necklace can now be reforged via blacksmithy and repaired via tinkering.
    • Updated Cleanup Britannia Point Values for various items,
    • Old Value / New Value
    • Artisan Fest Rewards: 15 / 100
    • Guild Signs & Books: 15 / 150
    • Crafter Talisman: 15 / 100
    • Counterfeit Platinum: 3 / 150
    • Death Certificate: 250 / 30
    • Orc Ship Pieces: 45 / 500
    • Stealables: 10 / 750
    • Shadowguard Artifacts: 20 / 5000

Updates in Release 2

  • Resolved an issue where armoire style containers, including those from the Decorative Kitchen set could enter a broken state.
  • Rising Tide – resolved issue where excessive accessory spawn from plunderbeacons could cause issues with mob spawn in nearby encounters.
  • Resolved issue where maps held in a Davie’s Locker would not retain their converted status when removing/readding them to the locker.
  • Removed Barbarian treasure chest package and merged with Warrior treasure chest package.
  • Redistributed various equipment loot items to better match their associated treasure chest package type.
  • Moved special crafting materials to Artisan treasure maps.
  • At higher levels of cartography it is now more likely to dig up a standard chest than a rusty chest, with standard being guaranteed in Hoard (4) and Trove (5) maps.
  • Resolved an issue where the Town Cryer quest “The Treasure Chase” would not progress properly and updated quest text to reflect new chest nomenclature.  Updated utility items provided via the quest.
  • Added Eodon maps as potential drops in paragon chests.
  • Youthful Treasure maps will retain their name, but will become decorative only.
  • Randomly generated magic equipment has had a quality pass, placing more weight on artifact-level intensities.
  • Luck once again factors into the generation of magical equipment found within Treasure Chests.
  • Increased the amount of Treasure Maps, Minor Artifacts, Alacrity Scrolls, Recipe Scrolls, Powerscrolls, Utility Items, and Transcendence Scrolls, guaranteeing a certain number of items will spawn based on Treasure Chest level.
  • Updated the tileart for MIBs to better distinguish from ale bottles.
  • New items can be fished up via MIBs prior the chests including,
    • 13 new paintings, can be dyed via furniture dye tubs
    • Ship in a Bottle
    • Porthole, can be dyed with metallic dyetub
    • Anchor, can be dyed with metallic dyetub
    • Anchor Chain, can be dyed with metallic dyetub
  • Increased the chances a MIB will turn into an Ancient SoS.
  • Ancient SoS fished up loot will now have the name of a shipwreck attached to it.
  • Updated turnin values for various cleanup Britannia items.  See updated table below.
  • Additional decorative items have been added to Treasure Chest loot (Cache and above),
    • Skull Floor house addon, can be dyed with regular, natural, and promotional dyes
    • Ancient decorative weapons that can be displayed on the sword display found in Tokuno
  • Additional Minor Artifacts have been added to Treasure Chest Loot,
    • Legendary Mapmaker’s Glasses
      • +1-5 Cartography Skill
  • New Equipment is available in Treasure Chest Loot (Cache and above)
    • Human/Elf and Gargish Skull Longsword
    • Human/Elf and Gargish Skull Gnarled Staff
    • Human/Elf and Gargish Octopus Necklace
    • Found as imbuable in Artisan Chests, randomly generated magical properties in all other chests.
  • Adjusted the size of Eodon Treasure Map spawn areas to reduce the likelihood of a chest location being unreachable.
  • Powerscrolls will now spawn in Felucca Treasure chests as 105 & 110s.
  • Fixed issue where some Treasure Chests would have little, or no loot beyond Gold & Gems.
  • Resolved issue where failed attempts at digging up a Treasure Chest could create a duplicate chest that would cause the previous chest to become abandoned.
  • Removed the T-Rex from spawning in Eodon Treasure Maps.
  • Auction safes & auction items will now be visible from outside a house.

 

 

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