Combat Changes in Testing/TC1 – 現在実施中の戦闘バランス変更導入テストについて

UO公式 Combat Changes in Testing

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内容は以下↓詳細は各リンク先をご覧ください

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TC1 – 現在実施中の戦闘バランス変更導入テストについて

出典: UO公式
http://uo.com/2016/12/15/combat-changes-in-testing/

こんにちは皆さん。

私たちがテストセンターにおいて戦闘仕様のアップデートに取り組むにあたり、皆さんの忍耐とフィードバックに厚くお礼を申し上げます。このプロセスは私たちの従来の方法とは異なっているため、ご参加いただいているすべての方に感謝申し上げます。これらの変更がすぐに全シャードに導入されることはありません。また、変更の可能性があることをご了承ください。私たちはこのような試みを、プレーヤーの皆さんからのご指摘をより素早く評価し、試行するために行っています。採用されたご提案もあれば、そうでないものもあります。現在の状況をお伝えします。

◎ SpM(スペシャルムーブ)の使用に必要な戦術スキルの見直しを行います。
この変更は今までSpM発動に必要だったスキルポイントを下げることで、キャラクターのテンプレートに多様性をもたらします。スキルから派生する恩恵を享受するためにはスキルに投資することが必要だというのが私たちの哲学です。このように考えればペットをコントロールするためのロアのように、あるいはパラディンスキルを使用するための騎士道のように、戦術スキルはSpMを使用するための必要スキルであるべきです。現在の変更は戦術スキル30と武器スキル30でプライマリ、戦術スキル60と武器スキル60でセカンダリを使用可能とした妥協案です。

◎ 武器振り速度は武器の基本速度の40%、あるいは1.25秒のいずれか高い方を上限とします。
現在のスタミナの上限は250、速度の上限は60となっており、基本速度が4.25秒の武器を1.25秒振りできるようになっています。今回の変更はより良いバランスをもたらすもので、基本速度3.5秒以下の武器だけが1.25秒振りが可能になり、武器にSpM以外の付加価値を与えます。この部分はこれまでに提案されたすべての変更の中でも戦闘において特に影響を及ぼす部分であり、私たちは慎重を期しております。皆さんからの更なるフィードバックが必要です。

◎ 特化型キャラクターのアップデートを行います。
特化型キャラクターの仕様変更についてはテストセンターにおいて何度か試行されています。パブリッシュ71で特化型キャラクターが導入された時、その目的は魔法に特化したテンプレートにメリットを与えるためのものでした。異なる特化型キャラクターのテストを通じて、私たちはシステムを複雑にする呪文ダメージ増加を除外することに決めました。私たちは特化型メイジのテンプレートの分類をよりシンプルにすると同時に魔法に特化したテンプレートのユーザーにメリットをもたらす方法を将来のテストを通じて考えて行きます。

◎ Saving Throw は Warrior’s Gifts として生まれ変わります。
私たちのゴールはこのマスタリーを改良し、戦闘にインパクトをもたらすことです。PvPにのみ影響のあった従来のSaving Throwに付加価値を与え、すべてのプレーヤーに恩恵をもたらすものに変えたいと考えています。

今回の導入テストのプロセスは従来のものとは異なっており、いずれもまだ決定事項ではないということを繰り返しお伝えしておきたいと思います。私たちは最高の結果を得るためにフィードバックに目を通し、試行を繰り返して参ります。フィードバックをお寄せいただく際にはなぜ、それが必要なのかの理由をお書き添えいただけますよう、どうかよろしくお願い致します。

ブリタニアでお会いしましょう。

UOチーム

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Combat Changes in Testing
          Posted on December 15, 2016 by UO Dev Team

Greetings all,

We want to start off by saying that we appreciate all your patience and feedback as we work through the combat updates on Test Center. This process has been different than our normal testing cycle and we appreciate all who have participated. These changes will not be deployed World Wide for quite some time and are subject to change. We have used this process to gauge player suggestions and iterate quickly on those ideas. Some ideas have been well received while others have not. We would like to let you where we currently stand in the process.
Removing the Tactics requirements on weapon special moves. This change brings more diversity to template selection by removing the skill points required to execute weapon special moves. It is our philosophy that skill investment is a necessary tradeoff to reap derived skill benefits. As such, Tactics should be a requirement for the use of weapon special moves just like Animal Lore is required to control tamed pets and Chivalry is required to use paladin abilities. The current change is a compromise which allows access to weapon special moves at 30 Tactics and 30 Weapon Skill for primary moves and 60 Tactics and 60 Weapon Skill for secondary moves.

Weapon swing speed is now capped at 40% of base swing speed or 1.25 seconds, whichever is higher. The current Stamina cap is 250 and the current Swing Speed Increase cap is 60 which allows 4.25s and below weapons to swing at 1.25s. This change brings more balance, only allowing 3.5s and below weapons to reach 1.25s, which adds more value to those weapons besides weapon special moves. Out of all the suggested changes this one has the biggest impact on combat which is why we are cautious with moving forward and will require additional player feedback.

Focus Spec Update. Focus Spec has been through several iterations on Test Center. When Focus Spec was created back in Publish 71, the intent was to incentivize pure magic templates. With the testing of different implementations of Focus Spec, we decided to remove the SDI scaling due to the complexity of the system. We will continue to consider ways to simplify the classification of pure magic templates while providing a benefit to pure magic users in future testing.

Saving Throw has been removed and reworked as Warrior’s Gifts. Our goal here is to improve this mastery so that it has more of an impact on player combat. Saving Throw has only affected PvP and we want to add value to this mastery so that it can be a benefit to all players.

We want to reiterate the fact that this process has been different than our normal testing cycle and none of these changes are set in stone.  We will continue to monitor feedback and iterate to achieve the best possible outcome.  When providing feedback it is important to us that you provide some context for why you are providing that feedback.

See you in Britannia,

UO Team

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