UO公式 Forgotten Treasures Update
Facebook広田剣 パブリッシュ105 – アップデート
詳細はリンク先をご覧ください
・・・・・・・・・・・
Posted on May 24, 2019 by UO Dev Team?
5/24/2019
Greetings,
For the past several weeks we have been working through updating one of the core features of Ultima Online. Work on an update to the “Treasure Hunter” profession started long before the first line of code was written and the first pixel was drawn as we gathered feedback from players at the 20th Anniversary party, via e-mail and messages, and on the UO Forum.? As we planned the update to Treasure Hunting that would form the foundation of Forgotten Treasures we identified key areas of the experience that needed update from both the player’s and our own perspective. As we try to deliver on these goals sometimes a feature feels right, and other times does not quite work out. We want to thank everyone who has participated in providing feedback for what’s on TC1 and would like to share with you several changes we have in the works,
・Items will no longer be destroyed with lockpicking failures, instead a grubber will spawn before the lock is opened.
・Items will no longer be destroyed when Remove Trap fails.
・Puzzles will no longer be a part of the Treasure Chest trap.
・Remove Trap trainers will still be available for purchase should players wish to train their skill this way. You will also be able to train Remove Trap via untrapping Treasure Chests and other traps already in the gameworld.
・Magic Untrap will no longer work on Treasure Chests, Magic Unlock will work as it is currently implemented on TC1.
・The Remove Trap loop for Treasure Chests has been redesigned as follows,
・When a player tries to open a chest that is trapped, they will receive a message to use the Remove Trap skill.
・The disarming process will begin when a player uses Remove Trap on the chest.
・During the disarming process Ancient Chest Guardians, chosen from the monsters that can spawn during the initial dig, will spawn to defend the chest. These monsters will not drop any loot.
・These monsters must be defeated before the chest can be opened.
・The length of this process is variable based on the player’s Remove Trap skill, with higher Remove Trap skill requiring less disarming time.
・If the player moves more than 16 tiles away from the chest or is killed during the disarming process, the process must be restarted.
・We have taken another pass at chest loot quality and have made the following changes,
・Magic Equipment will now spawn in all level chests.
・Doubled the amount of magic equipment that spawns.
・Added additional loot entries to all chest packages, primarily for Scrolls of Transcendence and Scrolls of Alacrity.
We’ve also identified a number of issues that could cause chests to erroneously come up empty or for chests to be missing certain loot items.? We’ll have full details in the release notes when these changes hit TC1.
We are currently working through the changes internally and hope to have them live on TC1 early next week, these changes are not currently live on TC1.? We know there are bound to be some questions regarding these changes, but we would encourage everyone to hold off until we have something concrete on TC1 as things often can change during internal testing.? We, however, did not want to go into a long weekend without sharing our plans with the community!
For those of you who will be celebrating the Memorial Day holiday in the United States we hope you join us in honoring those who made the ultimate sacrifice and enjoy a safe and happy extended weekend.
See you in Britannia,
UO Team
・・・・・・・
パブリッシュ105 – アップデート
出典: UO公式
https://uo.com/2019/05/24/forgotten-treasures-update/
こんにちは。
過去数週間にわたり、ウルティマオンラインの中核を為す仕様のひとつのアップデートに取り組んで参りました。トレジャーハンターという職業への取り組みは、今回コーディングや作画を開始するよりもずっと前に、20周年記念パーティーでのプレーヤーの皆さまのフィードバックをきっかけに、メールやメッセージ、フォーラムでの議論を通じて長い間取り組まれて来たものです。“忘れられた宝”を構成するトレジャーハンティングのアップデートにあたっては、プレーヤーの皆さまと私たちのゲームに対する展望の両側面からゲーム内経験のアップデートが必要な分野を見極める作業を行いました。正しいと思えることもあれば、そうでないものもありました。TC1でのフィードバックをお寄せくださったすべての皆さまに感謝を申し上げるとともに、下記の通りいくつかの変更点をお知らせしたいと思います。
– アイテムがロックピックの開錠の失敗により、破損してしまうことはなくなります。かわりに開錠前にGrubberがスポーンします。
– 罠解除を失敗してもアイテムが破損することはなくなります。
– パズルは宝の箱の罠から除外されます。
– 罠解除訓練キットはこの方法でスキル上げを行えるよう、販売は継続されます。その他、宝の箱を開けたり、現存するその他の方法でも罠解除のスキル上げは可能です。
– マジックアントラップは宝の箱に対して無効になります。マジックアンロックは現状TC1に導入されている通り有効です。
– 罠解除関連の一連の作業は下記の通り再構成されます。
・プレーヤーが施錠された宝の箱を開錠しようとする場合、罠解除スキルを使用するようメッセージが表示されます。
・罠解除を宝の箱に使用すると開錠プロセスが開始されます。
・開錠中は宝箱の初回の掘削作業中に選出されるAncient Chest Guardianが宝箱の防衛のためスポーンします。モンスターからのルート品はありません。
・宝箱を開けるには、これらのモンスターを事前に討伐する必要があります。
・このプロセスの占める割合はプレーヤーの罠解除スキルに依存します。罠解除スキルが高ければ高いほど、開錠に要する時間は短くなります。
・プレーヤーが開錠作業中に16タイル以上移動した場合、宝の箱は無効となり、一連の作業をやり直す必要があります。
– 宝箱のルート品の品質についても見直しを行い、下記の通り変更しました。
・マジック品はすべての宝箱から入手できるようになります。
・出現するマジック品の量を倍にしました。
・主に速習のスクロールと超越のスクロールなど、新たなルート品をすべてのテーマの宝箱に追加しました。
また、宝の箱が空のまま出現したり、特定のルート品を欠品している等の数々の問題についても把握しております。これらの変更がTC1に導入された際にはパッチノートでお知らせします。
これらの変更につきましては現在、内部的に作業しており、来週早々にもTC1へ導入したいと考えております。これらの変更はTC1には現在未導入となっておりますのでご注意ください。これらの変更についてご質問があることは承知していますが、TC1導入まで今しばらくご辛抱いただけましたら幸いです。しかし、これらの計画について連休前(アメリカはメモリアルデーとなります)に皆さまにお知らせしたいと考え、公表した次第です。
皆さまが私たちとともに偉大なる犠牲を捧げた人々を偲ぶメモリアルデーをお祝いし、長めの連休を楽しまれますことを祈念しております。
ブリタニアでお会いしましょう。
UOチーム
コメント