New Legacy Beta Dev Diaries/New Legacy Beta 開発日記 *2024年9月13日更新 更新部分は赤字

New Legacy Beta Dev Diaries – Ultima Online

New Legacy Beta 開発日記

Beta Weekend #7 – 開発日記

カスタムハウス名

友好的な吟遊詩人がカスタムのハウス名を受けつけるようになりました。プレイヤーは引き続き、事前に生成されたリストから選択することもできます。

宝の地図

大胆な宝探しをする人たちは大喜びだ。なぜなら未知の富への地図がブリタニアの至るところで見つかるからだ!

  • 宝の地図はブリタニア中のさまざまなクリエイチャーから戦利品として入手できます。
  • 書写スキルを持つプレイヤーは、Decryption Cipher”を作成することができ、追加のスキルを必要とせずに地図を解読することができます。
  • 宝箱は様々なクラフトツールを使ってアンロックすることができます。
    • 鍛冶屋のスケルトンキー
    • 錬金術師によるmprovised Lockpicks 
  • 宝の地図は様々なクラフトツールを使って解除することができます。
    • 大工のPressure Wedge
    • 裁縫師からのLeather Shim
    • あるいは…身の危険を顧みないなら、サイコロを振って宝箱を開け、死を迎えよう!

農業

園芸愛好家(グリーンサム)の皆さん、お集まりください。まだ試薬や資源の栽培に挑戦したことがない人は、ぜひスカラ・ブレイのファーマーズ・マーケットに足を運んでみてください!

Veylara

残念な敗北を喫したVeylaraは、魔法の腕前を磨くためにSorcerer’s School of Scoundrelsに戻ってきた。 彼女に挑む際は、新たな能力に注意しよう!

BODとポイント値

私たちは、BOD の引き換え報酬ポイントと報酬のそれぞれのコストを継続的に評価しており、New Legacy のシステムを微調整しながら、熱心なクラフターからの継続的なフィードバックを期待しています。

その他の変更

  • マンティコアのペットは性格の調整が行われ、あらゆるものを不用意に攻撃することはなくなりました。
  • 新しく飼いならされたマンティコアが騎乗可能になります。
  • マンティコアとの遭遇エリアでスタックしたり、出口ロープを使用できなくなったりすることはなくなります。
  • 複数の生産ラインでは、クラフト ラインで立ち往生することがなくなります。
  • マンティコアの死体の戦利品は、コンギアリウムの現在のレベルと同等になりました。
  • リソース パックにボトルが入る問題と誤ったメッセージの問題が解決されました。
  • スキル トレーナー NPC を通じて、スキル ポイントを0.1刻みで適用できるようになりました。
  • モンスターやペットの死体は、視覚的な乱雑さを軽減するために、遭遇時に骨の山に変わるようになります。
  • ギルド リソース バンクの問題を解決しました。
  • ペットスロットが正しく更新されない問題を解決しました。

Beta Weekend #6 – 開発日記

PvPエンカウント

ダンジョン アウトポスト エンカウンターへの VvV ギルドの参加要件を削除しました。すべてのギルドが参加できるようになりました。参加者は、ダンジョン アウトポストへの参加中のみ PvP に参加できます。

ギルドレベル要件

すべてのギルド レベル条件が再調整され、ギルド アップグレードのアンロックに必要なギルド経験値が減少しました。

スキルの進行
戦士、魔法使い、レンジャーのナストーリーに関連するスキルの進行をアップデートしました。以前は、スキルを上げるには、町の目標を達成し、そのスキル ポイントをスキル トレーナー NPC に申請する必要がありました。その方法は変更されておらず、その方法で進歩したい人のためのオプションとして残っていますが、最初のストーリー遷移ポイントに到達すると、基本スキルがアンロックされるようになりました。つまり、町の目標を達成するだけでなく (または町の目標を達成する代わりに)、戦闘でスキルを使用してスキルを上げることで、その遷移ポイントを進むことができるようになります。

ここでの基本スキルとは、スキル トレーナー NPC を通じて習得できる 5 つの主要なスキルを指します。

  • 戦士:武器スキル、戦術、包帯、解剖学、受け流し
  • 魔法使い:魔法、評価、瞑想、レスリング、書写
  • レンジャー:弓術、戦術、包帯、解剖学、追跡

マンティコアの伝説
伝説のマンティコアについての噂が渦巻いています。マンティコアはあまりに恐ろしい獣で、遭遇した者は誰も生き残ってその話を語ることができません。ムーングロウ動物園の研究者の 1 人が、この捕らえどころのないマンティコアの生き物を見つけるために人生を捧げてきました。しかし、偉業を成し遂げる寸前で、研究者は重傷を負い、研究を完遂できなくなりました。あなたは手綱を握り、研究者とその研究に敬意を表すためにマンティコアの巣穴を追跡してみますか? 研究者の Fluxo Gelson を見つけて、研究ノートを読んで詳細を確認してください。

禁じられた魔法を追い求めたためにライセウムから追放された、思考の創造者ヴェイララ
禁断の魔術を追求したためにライカエウムから追放された “思考を司る者 “ヴェイララが、シャドウ・リーヴァーに関与していることが明らかになった。 Covetous山脈の地下にある秘密の隠れ家で彼女に立ち向かえ!

その他の変更

  • ポーションを使用する際、空のボトルはバックパックではなく、仮想リソースバンクに移動するようになりました。空のボトルがパックにある場合、提供者に売ることができます。
  • ブタやイノシシに革の資源が追加され、より危険なクリーチャーに革の資源が追加されました!
  • ロスト ランドには、さまざまな入口からアクセスできるようになりました。ただし、土地で迷子にならないように注意してください。
  • 隠された図書館でデーモンを倒すことに失敗したレンジャーは、そのエリアの目的の巻物を使用してデーモンを再召喚し、復讐を実行できるようになりました。
  • ヨットクラブはペットを中に閉じ込めることはなくなりました…彼らはマジンシア ブラックマーケットと密かに共謀していたのでしょうか?
  • ギルド戦闘におけるフィールド呪文の問題を解決しました
  • レベル 3 に到達したギルドは、ギルド リソース バンクを追加して、メンバーが仮想リソースを取引できるようにすることができます。プレイヤーは、バンクの上限まで入金でき、ギルド リーダーの制限に基づいて、1 日あたり 2 回まで引き出しが可能です。ギルド ハウスに配置できるリソース バンクは 1 つだけで、ギルド リーダーがアクセス権限を制御します。
  • ダンジョン前哨戦は、キュー内のプレイヤー数に応じて3~5チームの間で調整されるようになりました。アウトポストが有効になるには、最低9人、最高15人のプレイヤーが必要です。

Beta Weekend #4 – 開発日記

パンプキンレガッタ

パンプキン レガッタは前回のベータ版リリースで最初のレースを開催しました。レガッタは引き続き追加のテストとフィードバックのために開かれたままになります。

生活の質(QOL)

私たちはゲーム内アイテムのQoL向上に継続的に取り組んでいます。そのため、Reagent Bag of Unburdeningには「コンテナから充填」オプションが追加されました。

経済バランス

現在シャードに保持されているゴールドの量を監視し続けており、目標の達成や戦利品ドロップから入手できるゴールドのバランスを調整していきます。

ギルドの進行

ギルド プレステージ トークンの進行状況については、ギルド プレイの規模と必要なコミットメントに関連して引き続き評価しています。今後のアップデートで、これに関する追加のバランス調整を予定しています。

物語のアップデートの作成

私たちの目標は、キャラクターの進行を可能な限り自由な形式に保ちながら、ブリタニアのやり方に馴染みのないプレイヤーに非常に必要なガイダンスを提供することです。そのため、新しい物語の進行を開始する前に、現在の生産スキルストーリーの進行を完了する必要はなくなりました。より多くのスキルを学ぶには、クラフト リエゾン NPC を参照してください。

異端者パススキル獲得

すぐに前線に赴く勇気のある人、またはオクローでの冒険を見送りたい人は、NPC Quartermasteから装備を選択するとフォーカス スキルがロック解除されるようになりました。これは新しいキャラクターにのみ適用されます。

その他の修正とアップデート

  • クエスト目標のモブを倒す際に、クエストアイテムとして間違ったオブジェクトがドロップされる可能性がある問題を解決しました
  • スカラ・ブレイとトリンシックでギルドハウスを作成できない問題を解決しました
  • アサシンアーマーセットのステータスを調整
  • 指輪やブレスレットを鍛冶屋で修理できない問題を解決しました
  • シャベルとツルハシにチャージが適用されていた問題を解決しました。
  • Magistrateボス戦の難易度を調整しました
  • 物語目標の報酬は、現在のCongiarium Loot Gateの1レベル下に作成されるようになりました。
  • 修理可能なアイテムリストに不足しているアイテムを追加しました
  • 特定のアイテムを修理箱に配置できない問題を解決しました
  • BODは、クラフトギルドマスターではないNPCにドロップできなくなりました。
  • 掘削中にサルベージ山が崩壊すると、プレイヤーが壊れた状態で動けなくなる問題を解決しました
  • シャドウストライクはステルスの代わりに隠れスキルを使用するようになりました
  • ギルドエンカウンターのプレイヤーは自分の死体からのみ略奪できるようになりました

Beta Weekend #4 – 開発日記

BOD(バルクオーダー)のアップデート

カスタマイズ用の新しい染めタブや、以前はクリーンアップ・ブリタニアで入手可能だったいくつかの報酬を含む、追加のBOD報酬が様々な生産職業に追加されました。

安全な修理用の箱

生産職人が領地で使用する装備品を修理するプロセスをより良く支援するために、安全な修理箱が NPC 店主から購入可能になりました。

鉱石採取

生産職の全体的な設計目標は、職人が資源のために苦痛を伴う研磨をすることなく、生産職にのめり込むことを可能にすることです。 そのため、鉱石とインゴットの比率を更新し、採掘者は2インゴットではなく10インゴットを集めるようになりました。 すべての人に金属を!

Congiariumのバランス

  • 今後のアップデートでは、Congiariumの進行に対する貢献ポイントのバランスが取られ、純粋な職人テンプレートは、アクセサリスキルとして刻印や錬金術を持つものよりも、Congiariumに多くのパワーを貢献するようになります。
  •  Congiasと引き換えにBODをCongiariumに届けるという、新たな繰り返し可能な目標が導入されます。
  • Congiariumのレベルup速度は、テストを容易にするために人工的に高められています。シャードが稼働すると、レベルアップまでの時間が長くなります。

アーティファクトのドロップ率

NLS でのアイテムのドロップ率は、テスト プロセスを容易にするために人為的に高く設定されています。シャードが稼働すると、ドロップ率は低下します。

ペットバランス

テイム可能な生物は、シャードが稼働する前にバランス調整が行われます。

レンジャー / 遠距離武器の有効性

現時点では、レンジャーが高密度のスポーンエリアと戦う能力に欠陥があることを認識しています。今後のアップデートで、この問題に対処する予定です。カタパルトはいかがですか? トレビュシェットは? (冗談です…)

ボス

ベータ・テスターたちは、ブリタニアで最も恐ろしい敵たちを相手に、その勇気を証明し、度胸を試しました。 本番前のバランスの決定に期待しましょう。 私たちは、これらのエンカウントを懲罰的なものではなく、挑戦的で楽しいものにしたいと考えています。 また、ボスをひたすら倒し続けることも望んでいません。 針に糸を通すような難しい作業ですが、これまでのフィードバックはこの目標を達成する上で大いに役立っています。

ギルドとダンジョン前哨基地の遭遇

テストのため、ダンジョン アウトポストに必要なチーム数を 5 チームから 3 チームに減らします。また、ギルド レベル アップ テストを支援するために授与されるギルド プレステージ トークンの価値も上げます。砦を最初に建設するギルドはどこでしょうか?

死亡時と耐久性

ランダムなルート品の耐久性を250から150に減らしました。 それに伴い死亡時に装備品も耐久性をいくらか失うようになりました。 最後に、PvPで殺された死体のルート不可能な時間のタイマーが削除されました。 ハッピーハンティング!

その他の修正とアップデート

  • 小口のスペルブックとルーンブックの BOD が、それぞれの大きな BOD のカウントを増加しない問題を解決しました。
  • 鞭の大口BOD が 小口BOD よりも価値が低い問題を解決しました。

Beta Weekend #3 – 開発日記

生産アップデート

Beta Weekend #4 では、生産者向けの新しい町の目標を導入します。この目標では、町の近くの荒野の戦場から装備品を回収し、町の店主に物資を返却することを要求されます。この目標は2つのパートに分かれており、各目標を達成すると、スキル トレーナーで使用できるスキル ポイントが付与されます。

鉱石の採掘に失敗しても自動で採掘が継続されるように修正されたので、鉱夫は喜ぶでしょう。

戦闘によるスキル獲得

分岐パス(ダイバージェント・パス)のプレイヤーと上級スキル獲得アンロックを進めているプレイヤーのスキル獲得方法を変更しました。スキル獲得の頻度は上がりますが、平均獲得量は少なくなります。また、ランダムに大量のスキル獲得を得る可能性もあります。

その他の修正と更新

  • チャンピオンスポーンリーダーボードに正しいチャンピオンスポーン名が正しく表示されるようになりました。
  • タイマーが1時間未満の時、オブジェクティブのガンプ表示が00m:00sを表示するように更新されました。
  • 農地は、所有者が近づくと光るようになりました。
  • ギルド プレステージ トークンは、テスト プロセスを加速するために倍率が 20倍になりました。
  • ギルド目標からのゴールド報酬が増加しました。
  • ギルド戦では、包帯を巻いてプレイヤーを復活させることはできなくなりました。仲間を生かし続けましょう!
  • 分岐パス(非ナラティブ スキルの獲得)を選択したプレイヤーは、上級ストーリーコンテンツに参加できるようになりました。
    • スキル獲得はストーリーを通じて報酬を得ることはできませんが、他のすべての報酬は得ることができます。
    • これらのストーリーに関連するスキルは、ストーリーラインが完了すると、上級スキル トレーナーで無料でアンロックされます。
    • 一部のストーリーラインでは、受け入れる前に特定のスキルをアンロックしてレベルアップする必要がある場合があります。
  • Autoloomは、資源バンクの空き容量よりも多くの布を提供する原材料を使用しようとしたときに、部分的な布を提供します。
  • 吟遊詩人との戦闘中にプレイヤーは包帯を使用できなくなりました!歌の力による治癒が唯一の方法です。
  • アイス アイランドのムーングロウに、一時的に住宅が追加されました。この新しい住宅ゾーンは、ギルド住宅ゾーンを超えて、アイス ダンジョンの入り口の北西まで続きます。
  • ムーングロー ヨット クラブは、ファイアー島行きの新しいフェリーが就航しました。
  • 炎属性のエレメンタル クリムゾン ドレイクとプラチナ ドレイクが Hythloth 内で見つかるようになりました。
  • コーラとその軍勢は、Covetous ダンジョンから撤退しました。
  • タイタンウィーブ スパイダーの巣穴の入り口近くに警告標識が設置されました…冒険者は注意してください!
  • Titanweave Shroud は Monk’s Robe にリセットされなくなりました。
  • 古い防具の鎧セットは、Mob からドロップされなくなります。
  • アイスマンサーは武器が盗まれることにうんざりしており、武装解除をできなくなりました。
  • 50 スキル ポイントすべてを獲得する余裕がない場合は、上級トレーナーを通じてスキルをアンロックするときに部分的なスキル ポイントを獲得できるようになりました。
  • ソレンのマトリアークはソレンの巣で軍隊を増強しています。彼女のテリトリーの奥深くまで潜入し、彼女を倒してください…勇気があるなら。
  • デスタード内に凶暴なクリムゾン ドラゴンがいるという噂が広まっています。仲間を集めてデスタードの奥深くに踏み込み、この獣を倒しましょう。
  • ムーングロウ動物園では、伝説のドラゴン、エンバーウィングを発見したという話で話題になっています。どこで目撃されたのでしょうか? どんな姿をしているのでしょうか? どうすれば飼い慣らすことができるのでしょうか? 動物園ではさらに情報を収集しようとしています!

Beta Weekend #2 – 開発日記

スキル獲得、クエストの目的、そしてオンレール体験

前回の開発日記では、メインストーリーの物語やクエストを通じてキャラクターを育成することにあまり重点を置かず、Ultima Online のベテランプレイヤーが慣れ親しんでいる従来のキャラクター育成体験に近い、New Legacy を体験する別の方法を導入する計画についてお話ししました。

Beta Weekend #3 では、プレイヤーがたどることができるこの新しい Divergent Path の最初のロールアウトが行われます。

キャラクター作成後のスタート体験は、姓を選択した後に選択肢が提供されます。引き続き、ストーリーに従って、New Legacyのストーリーを体験し、ストーリークエストを通じてスキルを向上させることができます。

また、主要なストーリーラインから脱退することもできます。基本的なスキルを習得し、世界に送り出されて自分の道を切り開きます。しかし、クエストの代わりに戦闘でスキルを使うことで、スキルは増えていきます。

Divergent のプレイヤー選択の概要は次のとおりです。

  • アンロックされたスキルは戦闘を通じて増加します。
  • 新しいスキルは上級スキルトレーナーでアンロックできます。
  • 合計 600 のスキル ポイントを獲得し、オーク チャンピオンスポーンを完了すると、家を購入できます。詳細については、ハウジング・レジストラに尋ねてください。
  • Resisting Spellsを上げるには、マスター サルマックスからの繰り返しクエストを完了する必要があります。
  • Alchemyを上げるには、Alchemyの目標ラインを完了する必要があります。
  • 基本ストーリーのシナリオを読むことはできません。
  • 町のオブジェクティブスキルの報酬を得ることはできません。
  • Taming、Barding、Assassinなどの上級シナリオラインへのアクセスは、将来のパブリッシュで利用可能になる予定です。

Divergent のプレイスタイルに関するフィードバックをお待ちしています。

ハウジング 

私たちは住宅の需要を認識しており、今後のアップデートでブリタニアの都市に関連する追加の住宅エリアを許可する予定です。また、住宅密度を最適化するための追加のガイドラインも追加する予定です。

レンジャーと追跡

レンジャーの物語のコアスキルとしての追跡に関するフィードバックをいただいています。必要なコアスキルをすべて評価しており、今後のアップデートでスキルの選択肢をさらに追加する予定です。

採掘

現在、採掘に失敗しても自動的に採掘ループが再開されないという問題があります。 今後のアップデートで対処する予定です

その他の変更とバグ修正

  • スキルのすべてを獲得する余裕がない状態で、スキル獲得を含む目的報酬を集めようとしたプレイヤーは、スキルキャップに関連するスキルの一部を獲得できるようになります。
  • Bulk Order Deed Town Objectivesの受領に遅延が発生しなくなりました。
  • 防衛目標では、戦闘の途中に参加した人に報酬を付与するためのしきい値が引き上げられました。
  • リフレッシュポーションには、使用の間にクールダウンが追加されました。
  • アイテムを獲得する際に、特定の地域内にいる必要がなくなりました。
  • 隠れたプレイヤーは、ダンジョンのレベルを移行するときに常にステルスを解除しなくなりました。
  • 特定のクリーチャーからのガーゴイルドロップを削除しました。
  • 大口のarcanist armorBODのポイント値を修正しました。
  • Animal TamingとLoreのスキルが80に到達した時点で、物語上の目的ではなく上級スキルトレーニングによってアニマル・テイミングのロックを解除したプレイヤーが、テイミングの知識のコンテキストメニューにアクセスできるようにしました。
  • 物語上の目的ではなく、上級スキルのトレーニングによってAnimal Tamingをアンロックしたプレイヤーは、TamingとLoreのスキルが80に達すると、上級テイミングクエストにアクセスできるようになります。詳しくはMoonglow ZooのZookeeperを訪ねてください。
  • 目標討伐エリアの出現率は、プレイヤー密度に応じて調整されるようになりました。
  • アクセスできないエリアにモブが出現していた Trinsic Passage のエリアを閉鎖しました。
  • 物語の一部である目標の防衛に失敗したプレイヤーは、失敗した目標がクエスト目標リストから消去されたときに、失敗した目標を再開する方法をガイドする目標を受け取るようになりました。
  • いくつかの目標の説明をより明確に調整しました。
  • プレイヤーは、EC 内の特定の防御目標で目に見えない「攻撃」オブジェクト ハンドラーが見えるようになりました。
  • プレイヤーは、ムーンゲートを出た後に、誤ってOcllo Emissaryのクエストを見逃すことがなくなりました。
  • Shades/Wraith/Spectre は魔法クリエイチャーとしてカウントされるようになりました。
  • ネイラはネクロマンサーの魔法書をドロップしなくなりました。
  • 特定のクエスト目標の説明に、[GROUP ENCOUNTER] であることが示されるようになりました。
  • 基本アーキタイプのコアスキルが調整されました。
  • Titanweave Spider との遭遇に対する調整。
  • 主要な物語が完了すると、基本スキルが自動的にロック解除されるようになりました。

Beta Weekend #1 – 開発日記 – 

スキル獲得、クエスト目標、そしてオンレール体験

UO: New Legacy の主な目標の 1 つは、参入障壁を下げ、ブリタニアの世界を新しい世代のゲーマーに紹介することです。Ultima Onlineの最も人気のある現代の類似作品を見てみると、その多くが 1990 年代後半に UO が開拓した仮想世界のまったく同じ基本原理に基づいています。より「オンレール」な体験を提供することで、不慣れなプレイヤーが迷ったり圧倒されたりすることを防ぎ、ゲームから離れてしまうことを防ぎます。

また、さまざまな時代のUltima Onlineベテラン世代が、UO のユニークな点、つまり無限の選択肢とキャラクターの自由度に制限の少ない世界だったことを覚えていることも認識しています。

私たちは、プレイヤーが自分のキャラクターの物語を構築し、その遺産を築き上げながら、ストーリーの一部になれるような体験を提供したいと思っています。しかし、もう少しガイドのないものを探しているプレイヤーにも居場所があることを確かめたいのです。

今後のベータ版アップデートでは、プレイヤーがこれまで UO で行ってきたこと、つまり選択を行う機能を導入する予定です。これにより、希望するプレイヤーは、メインストーリーのシナリオ以外でも、より伝統的なキャラクター育成を体験できるようになります。このスキル構築体験は、これまでとは異なるものですが、過去にUOをプレイしたことのあるベテランにとっては、より馴染みのあるものに感じられるでしょう。 私たちの主なデザイン目標の1つは、スキル上げのために無人のゲームプレイを奨励することなく、楽しさをお届けすることです。 私たちはこの目標を忠実に守りながら、皆さんが探検できる新しい道を作っていきます。

クラフトとBOD

BODのクラフトがクラフト体験の中核であることに変わりはありませんが、クラフターをプレイしている人たちが、クリアを求められるゲームプレイの目的に多様性を求めていることは理解しています。 今後のベータ・アップデートでは、クラフターがキャラクターを育成するための目的タイプを追加する予定です。

Drakewater Fen で左折するべきだったのか、それとも Trinsic Passage で右折するべきだったのか?

プレイヤーがあまり馴染みのない地域を発見できるように、またその土地の根底にある伝承を強化できるように、ゲーム内で利用できる地理情報を追加しています。

スポーン率

一部のエリアでは、目標を達成するためのスポーン率が長すぎました。戦闘中のアクションを継続させたいと考えており、将来のリリースの需要に応えるためにスポーンを増やす方法を実装しました。

家の名前と吟遊詩人

ランダムに生成されるハウス名に対する極端な要求が問題を引き起こしていた問題を解決しました。 また、ランダムに生成されるハウスネームに関するご意見もお聞きしました。このハウスネームは、キャラクターのレガシー(遺産)を築くための核となるものです。 この名前は、今後リリースされるシステムにも登場する予定です。宝箱の中から、何世代にもわたって受け継がれてきた家宝を見つけることを想像してみてください。。Quaderact 内で最初にチャレンジを完了した人になったら、あなたのハウスネームが持つ栄光を想像してみてください。私たちは、プレイヤーがハウスネームに個人的なつながりを求めていることを認識していますが、レガシー システムに適合し、荒らし行為を防ぐために、ハウスネームの独自性 (Lord Loots-a-lot vs Lootsalot vs Lootsallott) も維持する必要があります。今後のリリースで、ハウスネームの選択を何らかの形で更新する予定です。

毎日の目標

UO: New Legacy の主な設計目標の 1 つは、プレイヤーができるだけ早くアクションの核心に到達できるようにすることです。デイリー目標は、これらのタスクを毎日しか完了できないことを暗示していることを認識しています。これに対処するため、私たちはこれらをTown Objectives と改名しました。 さらに、これらのTown Objectives のタイミングを調整して、アクションの遅延が少なくなるようにしました。

  • 討伐目標が8体から15体に増加しました。
  • 同じ目標を取得するまでの待ち時間を20分から5分に短縮しました
  • スキルトレーナーNPCにメッセージを追加し、プレイヤーにTown Objectivesがブリタニアのどの都市からでも遅延なく取得できることを知らせるようにしました。
  • 防衛目標のバランス調整が行われ、プレイヤーにとっての負担が軽減されました。

ギルド

ギルドは、多くの人にとってUltima Online のマルチプレイヤー体験の基盤となります。友達とグループを組むこと (そして新しい友達を作ること) は、私たちが積極的に奨励したいことです。そのため、ギルドを始めるための費用は 25,000 ゴールドから 5,000 ゴールドに引き下げられました。

ベテランタイトル

New Legacy では、テーマにテーマ的に意味をなさないようなキャラクターにベテランの称号をつける機能を削除しました。 その代わりに、ベテランは将来のアップデートで、ベテランのステータスを反映する特別なピンをレガシーのサッシュに表示できるようになります。

世界構築

現在の世界構築は、特に住宅地域においてはまだ粗削りです。これらのエリアは、リリース前に磨き上げ段階を経ることになります。

魔法

メイジが十分な秘薬を運べるように、NPC 薬学アカデミーとアルケニストサークルのギルドマスターは、含まれる秘薬の重量を 75% 軽減する「Reagent Bag of Unburdening 」を販売するようになりました。このコンテナには、メイジの秘薬のみを入れることができます。

その他の調整とバグ修正

  • 場所を訪問しても訪問目標が完了しない問題を解決しました
  • いくつかの地域が小さすぎて、プレイヤーが目標の達成を逃す原因となっていた
  • 誤った生産NPCを削除しました
  • トリンシックとアイスのブリガントキャンプが不一致だった問題を修正
  • Bard Battle の「デスパイス」地域の問題を解決しました
  • 生産用素材が盗まれる問題を解決しました
  • 魔法使いのストーリーライン上のプレイヤーが誤って VvV フラグが付けられる問題を解決しました
  • 討伐クエスト目標中の誤ったエラーメッセージを解決しました
  • サーバーメンテナンス中に配送目標アイテムが失われる可能性がある問題を解決しました
  • トリンシックのShining Path ArmoryにあるForge & Anvilががブロックされる問題を解決しました
  • 以下のクリーチャーの全体的なバランス調整
    • Frost Troll, Ettin, Brigand, Orcish Hound, Giant Spider, Polar Bear, Mummy, Skeleton Knight
  • Icy Tundra で白熊が大量に出現し、Deceit でクモが大量に出現する問題を解決しました。
  • Ocllo図書館のネズミがクエストの目的にカウントされない問題を修正しました

New Legacy Beta Dev Diaries

Beta Weekend #7 – Dev Diary

Custom House Names

We have made an update to the friendly Bard who will now accept custom house names.  Players will also continue to have the option to choose from a pre-generated list which will have continued options available.

Treasure Maps

Bold treasure seekers rejoice as maps to untold riches can be found throughout the realm!

  • Treasure Maps can be obtained as loot from various creatures throughout Britannia
  • Scribes are able to create an “Decryption Cipher” which can be used to decode maps without the need for additional skills.
  • Treasure Chests can be unlocked via a variety of craftable tools,
    • Skeleton Keys from Blacksmiths
    • Improvised Lockpicks from Alchemists
  • Treasure Maps can be untrapped via a variety of craftable tools,
    • Pressure Wedge from Carpenters
    • Leather Shim from Tailors
    • Or…if you don’t have any regard for your wellbeing roll the dice by opening the chest and meet death!

Farming

Calling all green thumbs!  Those who have not yet had a chance to try their hand at growing their very own reagents and resources are encouraged to visit the Farmer’s Market in Skara Brae to learn more!

Veylara

Following a disappointment defeat, Veylara has returned to the Sorcerer’s School of Scoundrels to brush up on her magical prowess.  Beware of new abilities should you challenge her!

BODs & Point Values

We continue to evaluate the turn-in reward points for BODs and the respective costs of rewards and look forward to continued feedback from our dedicated crafters as we fine tune the system for New Legacy!

Misc Changes

  • The manticore pet has gone through some personality adjustments, it will no longer carelessly attack any and everything.
  • New tames of the manticore will now be mountable.
  • You should no longer be stuck & unable to use the exit rope in the manticore encounter area.
  • You should no longer get stuck on crafting lines, particularly with multi-school crafting.
  • Manticore corpse loot should now be on par with the current level of the Congiarium.
  • Issues with bottles going into the resource pack as well as erroneous messaging have been resolved.
  • You should now be able to apply skill points in smaller increments (0.1) through the skill trainer NPC.
  • Monster and pet corpses will now turn to a pile of bones during encounters to reduce visual clutter.
  • Resolved issue with the Guild Resource Bank.
  • Resolved issue where pet slots would not update properly.

Beta Weekend #6 – Dev Diary

PvP Encounters

We have removed the requirement for VvV guilds to participate in Dungeon Outpost Encounters.  All guilds can now participate.  Participants will open themselves to PvP only during participation in the Dungeon Outpost.

Guild Level Requirements

All guild level requirements have been rescaled, reducing guild experience required to unlock guild upgrades.

Skill Progression
We have made an update to skill progression as it relates to the Narrative path for Warriors, Mages, and Rangers. Previously, you were required to increase your skills by doing Town Objectives and applying those skill points with a Skill Trainer NPC. While that path hasn’t changed and is still an option for those who wish to progress in that manner, you will now have your base skills unlocked when you reach your first narrative transition point. This means you will be able to progress through that transition point by using your skills in combat to raise them, in addition (or in lieu of) doing Town Objectives.

Base skills in this context refer to the 5 primary skills you are able to raise through Skill Trainer NPCs:

  • Warrior: Weapon Skill, Tactics, Healing, Anatomy, Parry
  • Mage: Magery, Eval Intel, Meditation, Wrestling, Inscription
  • Ranger: Archery, Tactics, Healing, Anatomy, Tracking

The Manticore Legend
Rumors are swirling about the legendary Manticore—a beast so fearsome that none who have encountered one have lived to tell the tale! One researcher for the Moonglow Zoo has dedicated their life to the pursuit of finding these elusive Manticore creatures. However, on the precipice of greatness, the researcher was severely injured and unable to complete their work. Will you take up the reins and attempt to track down the Manticore lair to honor the researcher and their work? Find Researcher Fluxo Gelson and review their Research Notes to learn more!

Veylara The Thoughtshaper
Outcast from the Lycaeum for pursuing forbidden magics, it has been revealed that Veylara The Thoughtshaper is involved with the Shadow Reavers. Confront her in her secret lair beneath the Covetous Mountains!

Misc Changes

  • Empty bottles will now go to your virtual resource bank instead of your backpack when using a potion. If you have empty bottles in your pack, you can sell them to a provisioner.
  • Added leather resources to pigs and boars and increased leather resources on more dangerous creatures in the world—recruit a friend to help you slay these fearsome beasts and reap the leathery rewards!
  • The Lost Lands are now accessible through various entry points! Just don’t get lost… in the lands…
  • Rangers who failed to slay the Daemon in the Hidden Library can now use the objective scroll in the area to resummon the Daemon and enact revenge.
  • The Yacht Club will no longer trap pets inside… were they secretly in cahoots with the Magincia Black Market?
  • Resolved issues with field spells in guild encounters
  • Guilds that reach level 3 can now add a guild resource bank, allowing members to trade virtual resources. Players can deposit up to the bank’s cap and are limited to 2 withdrawals per day, based on guild leader restrictions. Only one resource bank can be placed in a guild house, and the guild leader controls access permissions.
  • Dungeon Outposts will now adjust to accommodate between 3 to 5 teams based on the number of players in the queue. A minimum of 9 and a maximum of 15 players are required for the outpost to activate.

Beta Weekend #5 – Dev Diary

Pumpkin Regatta

The Pumpkin Regatta had its first races in the previous beta release!  The regatta will continue to remain open for additional testing and feedback.

Quality of Life

We are continually looking to make QoL enhancements to in-game items.  As such, the Reagent Bag of Unburdening now has an option to “Fill from Container”

Economy Balance

We are continuing to monitor how much gold is currently held on the shard and will be balancing the gold available from completing objectives and as loot drops.

Guild Progression

We are continuing to evaluate the progression of Guild Prestige Tokens as it relates to the size and required commitments of guild play.  Look for additional balance for this in a future update.

Crafting Narrative Updates

It is our goal to keep character progression as free form as possible while still providing some much needed guidance to those players who may be unfamiliar with the ways of Britannia.  As such, you are no longer required to complete your current crafting narrative progression before starting a new one.  See the Crafting Liaison NPC to learn more skills.

Divergent Path Skill Gain

Those brave enough to immediately venture to the front lines, or those who wish to forgo their adventures in Ocllo will now be pleased to know the Focus skill is unlocked once you choose your equipment from the NPC Quartermaster.  This will only apply to new characters.

Miscellaneous Fixes & Updates

  • Resolved issue where incorrect objects could be dropped as quest items while killing quest objective mobs
  • Resolved issue where guild housing could not be created in Skara Brae & Trinsic
  • Adjusted Assassin Armor set stats
  • Resolved issue where rings and bracelets couldn’t be repaired via blacksmithy
  • Resolves issue where charges were being applied to shovels & pickaxes.
  • Adjusted difficulty of the Magistrate Boss encounter
  • Narrative objective rewards will now be created one level below the current Congiarium Loot Gate
  • Added missing items to the repairable items list
  • Resolved issue where certain items could not be placed in the repair crate
  • BODs can no longer be dropped on NPCs that are not crafting guildmasters
  • Resolved issue where players could get stuck in a broken state if salvage piles decayed mid-dig
  • Shadow Strike will now use the hiding skill in lieu of stealth
  • Guild Encounter players will now only be able to loot their own corpse

Beta Weekend #4 – Dev Diary

BOD Update

Additional BOD rewards have been added to the various crafting schools, including new dyetubs for customization and some rewards that were previously available in the Cleanup Britannia System

Secure Repair Crates

To better aid crafters in the process of repairing equipment for the realm, a Secure Repair Crate is available from NPC shopkeepers.

Metal Harvesting

The overall design goal of the crafting loop is to allow crafters to “get into the meat” of crafting without having a punishing grind for resources.  As such, we have updated the Ore-to-Ingot ratio so that miners will now collect 10 ingots instead of 2.  Also, pickaxes and shovels will no longer have charges associated with them.  Metal for all!

Congiarium Balance

  • In a future update, contribution points for Congiarium progress will be balanced so that pure crafter templates will contribute more power to the Congiarium than those with inscription or alchemy as an accessory skill
  • A new repeatable objective will be introduced to deliver BODs to the Congiarium in exchange for Congius
  • The speed of leveling the Congiarium is artificially boosted to help with testing.  Leveling the tower will take longer when the shard goes live.

Artifact Drop Rates

Drop rates of items on NLS are artificially high to help with the testing process.  These will be reduced when the shard goes live.

Pet Balance

Tamable creatures will go through a balance pass before the shard goes live.

Ranger / Ranged Weapon Viability

Right now we recognize there is a deficiency in the ability for rangers to compete against some higher density spawn areas.  In a future update we plan to address this.  Catapults anyone? Trebuchets? (Just kidding…)

Bosses

Beta testers have proved their courage and tested their mettle against some of Britannia’s most fearsome foes.  Expect a balance pass before we go live.  We want these encounters to be challenging and fun, not punishing.  We also don’t want players to steam roll bosses either.  It’s a difficult needle to thread but feedback thus far has helped us immensely in accomplishing this goal.

Guilds & Dungeon Outpost Encounters

We’ll be reducing the number of teams required for the Dungeon Outpost from 5 to 3 teams for testing.  We will also be bumping the value of Guild Prestige Tokens awarded to aid in guild leveling testing.  Who will be the first guild to build a Keep?

Death & Durability

The durability on random loot drops has been reduced from 250 to 150.  Upon death equipment will lose some durability as well.  Finally, the loot timer for corpses killed in PvP has been removed.  Happy hunting!

Miscellaneous Fixes & Updates

  • Resolved issue where small spellbook & runebook BODs would not increment the count on their respective large BODs
  • Resolved issue where whip LBODs weren’t worth more than SBODs.

Beta Weekend #3 – Dev Diary

Crafter Update

With Beta Weekend #4, we are introducing a new town objective for crafters. This objective requires you to recover equipment from battlefields in the wilderness near towns and return the supplies to a shopkeeper in town. This is a 2-part objective chain, with each objective rewarding skill points to use at a skill trainer.

Miners can rejoice, as mining has been fixed to auto-continue upon failure to dig up ore.

Skill Gains Through Combat

We have made changes to how you receive skill gains for divergent-path players and those progressing with the advanced skill gain unlocks. You will now gain more frequently, but with smaller gains on average. There is also a random chance to still receive a large skill gain.

Miscellaneous Fixes and Updates

  • Champion spawn leaderboards should now correctly show the correct champion spawn name.
  • Objective gump display updated to show 00m:00s when timer is under 1 hour.
  • Farming plots should now sparkle when the owner approaches it.
  • Guild Prestige Tokens now have a 20x multiplier to accelerate the testing process.
  • Increased gold reward from guild objectives.
  • Players can no longer resurrect players with bandages in guild encounters. Keep your allies alive!
  • Players who have taken the divergent-path (non-narrative skill gains) are now able to participate in Advanced Narrative content.
    • Skill gain will not be rewarded through the narrative lines; however, all other rewards will be.
    • The skill(s) related to these narrative lines will be unlocked on the Advanced Skill Trainers for free at the completion of the narrative line.
    • Some Advanced Narrative lines may require you to have certain skills unlocked and leveled before accepting them.
  • Autoloom will provide partial cloth when attempting to use raw materials that would provide more cloth than you had space available in the resource bank.
  • Players can no longer use bandages during the bard battle; healing through the power of song is the only way!
  • More housing has been temporarily added to Moonglow on Ice Island. This new housing zone continues beyond the guild housing zone, to the NW of the Ice Dungeon entrance.
  • The Moonglow Yacht Club is pleased to announce they have a new Ferry in service to the Isle of Fire.
  • Elemental Crimson and Platinum Drakes of the Fire variety can now be found within Hythloth.
  • Cora and her forces have vacated the Covetous dungeon… for now.
  • There is now a warning sign near the entrance to the Titanweave Spider’s lair… adventurer’s beware!
  • The Titanweave Shroud will no longer reset to a Monk’s Robe.
  • Old Production armor sets should no longer drop from mobs.
  • The Icemancer has grown tired of his weapon being stolen and can no longer be disarmed.
  • You will now receive partial skill points when unlocking a skill through an Advanced Trainer if you do not have room for all 50 skill points.
  • The Solen Matriarch has been building up her army in the Solen Hives. Delve deep into her territory and slay her… if you dare.
  • Rumors have been circulating about a vicious Crimson Dragon within Destard. Gather your allies and venture into the bowels of Destard and attempt to slay this beast!
  • The Moonglow Zoo is buzzing with conversation as someone has claimed to have found the legendary dragon Emberwing. Where was he spotted? What does he look like? How can he be tamed? The Zoo is attempting to gather more information!

Beta Weekend #2 – Dev Diary

Skill Gain, Quest Objectives, and the On-Rails Experience

In our previous Dev Diary, we talked about our plans to introduce an alternative way of experiencing New Legacy that was less focused on the main story narratives and building your character through questing, and closer to the traditional character building experience veterans of Ultima Online are familiar with.

Beta Weekend #3 will feature the first rollout of this new Divergent Path that players can follow.

The starting experience after character creation has been redesigned to offer you a choice after selecting your Surname. You can still choose to follow the Narratives and experience the stories of New Legacy as they unfold, and increase your skills through narrative quests.

Alternatively, you can now choose to opt out of the primary narrative lines. You will take an accelerated path to receive basic skills and be sent into the world to make your own way. You will still be governed by the underlying systems that make up the New Legacy experience; however, you will be increasing your skills through using them in combat instead of questing.

Here is an overview of the Divergent player choice:

  • Unlocked skills will gain through combat at an increased rate.
  • New skills can be unlocked at Advanced Skill Trainers.
  • Housing access can be purchased after acquiring 600 total skill points and completing the Orc Champion spawn. Speak to a Housing Registrar in one of the towns to learn more.
  • Raising the Resisting Spells skill still requires the completion of the repeatable quest from Master Sallumax.
  • Raising Alchemy still requires the completion of the Alchemy objective line.
  • No access to base story narratives.
  • No access to town objective skill rewards.
  • Access to advanced narrative lines, such as Taming, Barding, and Assassin, will be available in a future publish.

We encourage you to provide feedback on the Divergent playstyle.

Housing 

We recognize the demand for housing and plan to allow additional housing areas associated with Britannia’s cities in a future update.  We also will be adding additional guidelines to optimize housing density.

Rangers & Tracking

We hear the feedback regarding tracking as a core skill to the ranger narrative.  We are evaluating all the required core skills and look to add additional skill choices in a future update.

Mining

There is currently an issue with mining where failure does not automatically re-initiate the mining loop.  We plan to address this in a future update.

Miscellaneous Changes & Bug Fixes

  • Players that attempt to collect an objective reward containing skill gains that do not have room for all of the skill will now collect a partial amount of the skill relevant to their skill cap.
  • There is no longer a delay on accepting Bulk Order Deed Town Objectives.
  • Defend objectives now have a larger threshold for awarding credit to those who join mid-encounter.
  • Refresh potions now have a cooldown between uses.
  • Obtain objectives no longer require you to be within a specific region when you toggle the items.
  • Hidden players will no longer always drop stealth when transitioning through dungeon levels.
  • Removed gargoyle drops from certain creatures.
  • Fixed point value of large arcanist armor BOD.
  • Allow players who unlocked Animal Taming through advanced skill training instead of the narrative objectives to access the Taming Knowledge context menu once they reach 80 skill in Taming and Lore.
  • Allow players who unlocked Animal Taming through advanced skill training instead of the narrative objectives to access advanced taming quests once they reach 80 skill in Taming and Lore. Visit the Zookeepers at the Moonglow Zoo for more information.
  • Spawn rates for objective kill areas will now scale with player density.
  • Blocked off areas of Trinsic Passage where mobs were spawning in inaccessible areas.
  • Players that fail defend objectives that are part of the narrative lines will now receive an objective guiding them on how to restart the failed objective when the failed objective is cleared from the quest objective list.
  • Adjusted descriptions of some objectives to be more clear.
  • Players should now longer see an invisible “Attack” object handler on certain defend objectives in the EC.
  • Player should no longer be able to accidentally miss the Ocllo Emissary’s quest after exiting the Moongate.
  • Shades/Wraiths/Spectres should now count as magical creatures.
  • Neira no longer drops a necromancer spellbook.
  • Certain quest objective descriptions now indicate they are a [GROUP ENCOUNTER].
  • Core skills for base archetypes have been adjusted.
  • Adjustments to the Titanweave Spider encounter.
  • Auto unlock base skills once primary narrative is completed.

Beta Weekend #1 – Dev Diary

Skill Gain, Quest Objectives, and the On-Rails Experience

One of our primary goals with UO: New Legacy is to lower barriers to entry and introduce the world of Britannia to a new generation of gamers.  If you look across the most popular modern day parallels to Ultima Online, many are based on the very same underlying principles for virtual worlds that UO pioneered back in the late 1990s.  Providing a more “on-rails” experience helps unfamiliar players from feeling too lost and overwhelmed, which often doesn’t keep them sticking around.

We also recognize there is a generation of Ultima Online veterans from across the spectrum of eras that remember UO for being what made it unique – a world of endless choices and few limits on character freedom.

We still want to have an experience where players can become part of the story as they build their character’s narrative and forge their legacy.  But we also want to make sure players who are looking for something a little less guided have a place as well.

In a future beta update we will be introducing the ability for players to do what they have always done in UO – make a choice.  This will allow those who want it to experience a more traditional character building experience outside of the main story narratives.  This skill building experience will be different but also feel more familiar to those veterans who’ve played UO in the past.  One of our primary design goals is to deliver you to the fun without encouraging unattended and unengaged gameplay to raise skills.  We will continue to hold true to that goal as we create this new path for you to explore.

Crafting & BODs

While crafting BODs remains core to the underlying crafting experience, we understand there is an appetite for those playing crafters for some diversity in the types of gameplay objectives they are asked to complete.  In a future beta update we will be introducing additional objective types for crafters to build their characters.

Was I supposed to turn left at Drakewater Fen or right at Trinsic Passage?

We are adding additional geographical information available in-game to allow players to discover these regions they may not be familiar with and to enhance the underlying lore of the land.

Spawn Rates

In some areas the spawn rates for completing objectives was too long.  We want to keep the action going during the fight and have implemented ways of increasing spawn to meet demand for a future release.

House Names & The Bard

We’ve resolved an issue where extreme demand on the randomly generated House names was causing an issue.  We’ve also heard your feedback regarding the randomly generated house names.  This house name will be core to building your characters legacy.  This name will be featured in systems to be released.  Imagine finding a family heirloom linked to generations that came before you in a treasure chest?  Imagine the glory your house name would carry if you were the first to complete a challenge within the Quaderact.  We recognize players want a personal connection to the house name but we also need to preserve the uniqueness of them (Lord Loots-a-lot vs Lootsalot vs Lootsallott) to fit into the legacy system and prevent griefing.  We plan to update House name selections in some capacity in a future release.

Daily Objectives

One of the primary design goals with UO: New Legacy is to allow players to get to the meat of the action as fast as possible.  We recognize that Daily Objectives insinuate that these tasks can only be completed daily.  To address this we have renamed them appropriately to Town Objectives – since they are objectives that are being completed on behalf of the city they originate.  In addition to that we have made adjustments to the timing of these objective so there is less delay in the action.

  • Slay objectives have been increased to 15 creatures, up from 8
  • Decreased the wait time between acquiring the same objective from 20 minutes to 5 minutes
  • Added messaging to the Skill Trainer NPC to inform players Town Objectives can be obtained from any city in Britannia without any delay
  • Balance pass has been done on the defend objectives to make them less punishing for players

Guilds

Guilds form the backbone of the Ultima Online multiplayer experience for many people.  Grouping up with friends (and making new ones) is something we actively want to encourage.  As such, the cost of starting a guild has been reduced from 25,000 gold to 5,000 gold.

Veteran Titles

We have removed the ability to add Veteran Titles to characters where they may not make thematic sense in New Legacy.  In lieu of this veterans will be able to display special pins on their legacy sash to reflect their veteran status in a future update.

Worldbuilding

The current worldbuilding is a rough in – particularly in housing regions.  These areas will go through a polish phase before release.

Spellcasting

To assist mages in carrying enough reagents, NPC Apothecary Academy & Arcanist Circle Guildmasters will now sell a “Reagent Bag of Unburdening” that will reduce weight of the contained reagents by 75%.  Only mage reagents may go in this container.

Miscellaneous Adjustments & Bug Fixes

  • Resolved issue where visit objectives would not complete upon visiting a location
  • Several regions were too small and causing players to miss objective credit
  • Removed erroneous production NPCs
  • Fixed issue where Trinsic & Ice Island brigand camps were mismatched
  • Resolved issue with Bard Battle – Despise regions
  • Resolved issue where crafting primers could be stolen
  • Resolved issue where players on the mage narrative line could erroneously be flagged VvV
  • Resolved erroneous error message during kill quest objectives
  • Resolved issue where delivery objective items could be lost during server maintenance
  • Resolve issue where Forge & Anvil at the Shining Path Armory in Trinsic could be blocked
  • General balance pass on the following creature
    • Frost Troll, Ettin, Brigand, Orcish Hound, Giant Spider, Polar Bear, Mummy, Skeleton Knight
  • Resolved issue where too many polar bears could spawn in the Icy Tundra & too many spiders could spawn in Deceit
  • Removed rats in the Ocllo Library that did not count toward the quest objective

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