UO Newsletter #8

UO公式およびFacebook広田剣が更新されました。

内容は以下↓詳細は各リンク先をご覧ください。

まずは日本語のほうから!

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UO Newsletter #8

出典: UO公式

ブリタニアの最新情報をお届けするべく、UOチームはニュースレターを定期的にお届け致します!uo.comウェブサイトからサインアップしていただけますよう、お知り合いにもぜひお声がけください。

・パブリッシュ94

こんにちは皆さん。

パブリッシュ94が導入されたことをお知らせします。ウルティマ ストア、キャラクター転送、プロモーションコードの入力は現在ご利用いただけるようになっています。

9月から新たに開始するDev Meet & Greetの予定を準備中です。UO.comやニュースレターの今後の情報をお見逃しなく。

Siege Perilousシャードでの興味深いMeet & GreetではVvVアーティファクトが話題になり、たくさんのフィードバックが得られたことに感謝します。フィードバックを見直した際に、今回はVvVアーティファクトをSiege Perilousシャードには追加しないことを決めました。引き続きSiege Perilousシャードのプレーヤーの皆さんからの情報を集めながら、今回の決定についても後日見直しをする予定です。

現在私たちはパブリッシュ95の準備に取り組んでいます。感謝祭の前には皆さんに楽しんでいただけるよう、新しいギフトやベテラン報奨をお届けしたいと考えています。ひとつヒントを差し上げましょう。新しい騎乗生物は、這いまわります! 

Kyronixと私は今年もSyndCon(訳者注: ギルドSyndicateが主体の交流会) でスピーチするために招待されました。オンラインゲーム史上最も古いギルドのプレーヤーの皆さんとお話しできることを楽しみにしています。このような優れた偉業を成し遂げたSyndicateにお祝いを申し上げます!

ブリタニアでお会いしましょう。

Bonnie “Mesanna” Armstrong
プロデューサー

・生産! 生産! 生産!

よく見られるフィードバックのうち代表的なものはバルクオーダーディードシステム(BODs)に関するものです。ToLのリリース以来、イオドーンの谷を肉付けするため戦闘関係に優先的に取り組み、生産関係についてはわずかにちりばめる程度でした。今、私たちはパブリッシュ95でのBODsのアップデートを計画中です。計画にあたり、報酬のランダム性を一部取り除く以外はBODsの本来の意図に沿ったものになっています。上級の報酬に引き換えるために低級バルクオーダーの保管が困難な場合、得られる報酬のランダム性を取り除くことで生産者が一番欲しい報酬をRNG(Random Number Generator)に依ることなく狙えるようにします。またBODsに新しい報酬と生産システムを追加することも考えています。これらのBODsの変更に進捗があった際には、ぜひフィードバックをお寄せください。

BODsのアップデートに取り組む傍ら、ホリデーシーズン中に生産イベントを計画しています。気の遠くなるようなBODsに報いる何かを生産者の皆さんに手にしていただくことはもちろん、楽しい、新しい報酬も手に入れてホリデーシーズンを満喫してください!

夏は終わろうとしており、パブリッシュ95の計画は進行して行くでしょう。けれどパブリッシュ94のアップデート内容のチェックもお忘れなく!

…/ultima-online-wiki/publish-notes/publish-94/

そのうちのいくつかは9月と10月にスタートします。

・圧制者 – The Oppressors

パブリッシュ94のリリースとともに、まだまだ続くイオドーンの谷への探検と、魔法にかかったその起源に関する次なるフィクションをお届けします!

広田 剣
The Oppressors 支配者 By EM Malachi 千年の昔、イオドーンは消滅した。 旅人カタルコットルは彼の敗れた儀式用のティルマ(外套)の切れ端で、体の傷口のある方を覆った。宝を、退廃を、そしてヒューマンの召使いたちをイオドーンに連れ戻すために働いてくれた戦士たちは、多数のミュルミデックスの傍らで...

・Q&A コーナー

1. イルシェナーへリコールできるようになりませんか?

いいえ、それはしませんが、イオドーンで導入されているクリスタルポータルを追加することについては話し合っています。最終的な結論が出ましたらお知らせします。

2. ランタンをブレスできるようになりませんか?

はい。システムに追加します。ブレスしてはいけない理由がありませんから。

3. 家中のアイテムがどこにあるか検索できるようになりませんか?

これについてはBleakと話をしましたが、技術的に見て家の中のすべてのデータを蓄積することによってかかるサーバーへの負荷から今現在は難しいと判断しました。

4. クラッシック(2D)クライアントの画面を大きくするオプションはつけられませんか?

Bleakが何とかならないか調査をしています。進捗については引き続きお知らせします。

5. リソースのランダム性をなくしてもらえませんか?

チームでこの件について話し合った結果、BODsについては生産者がより上級の報酬を得られる方向にアップデートする予定ですが、パブリッシュ95でBODsの変更の結果を見るまですべてのリソースのランダム性についての決断は保留するつもりです。この件についてのフィードバックをぜひお寄せください。

・カスタマーサービス

1. 何年も前にカスタマーサービスによって廃止されたアカウントを復活させたい場合はsupport@ultimaonline.com 宛にアカウントの詳細をお送りいただき、アカウントがご自身のものであることを証明してください。廃止の状況によっては制限を解除し、アカウントを復活させることができます。

2. オリジンストアで購入したソブリンはアカウント管理サイトより入力の必要があります。ゲーム内で入力することはできません。

3. アカウントの復活を希望されるすべての方は、support@ultimaonline.com 宛にすべての情報をお送りください。秘密の言葉がわからない場合はヒントをリクエストしてください。あなたのアカウントを特定するための情報をできる限り提供していただくことが、時間短縮につながります。

4.  オリジンストアからコードが届かない場合はこちらからお問い合わせください。

※ 英語のみ

5.  ゲームに関するご質問や問題がある場合はGMコール、あるいはsupport@ultimaonline.com までメールでお送りください。

6.  ゲーム内コンテンツへのフィードバックはUO@broadsword.comまでメールでお送りください。

7.  オリジンストアで注文品が届かなかった、あるいは予期した通りにお取り引きを完了させることができなかったプレーヤーの方が散見されます。注文確定のメールが届かなければ、何が起こったのか心配になるでしょう。オリジンストアは詐欺取引への監視を強めており、その確認には最大72時間かかる場合があります。私たちはこれを早めたり、回避することはできません。しかし、オリジンのサポートでは下記リンクよりプレーヤーの皆さんからのご購入に関するご質問をお受けしています。

※ 英語のみ

製品はOrigin(オリジン)を、トピックはOrders(ご注文)をお選びください。実際に担当者と話をする前に、内容の絞り込みを行うことができます。

私たちはオリジンストアだけがウルティマ オンラインのコードの正規販売店であることを繰り返しお伝えしておきたいと思います。第三者(友人、ゲーム内の知り合い、おすすめサイト)から購入したコードの有効性については保証いたしかねます。そして不正に入手されたコードが発見された場合、アカウントに適用済みであったとしてもそのコードはアカウントから削除されます。これはゲームタイムのみならず、キャラクタースロットや拡張へのアクセス、ソブリン金貨(またはそれによって購入されたアイテム)を失うことになりかねません。私たちは第三者から購入されたコードが原因で発生する問題をサポートすることはできません。そのコードを購入した業者にお問い合わせくださいますよう、お願い致します。

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UO Newsletter #8

The UO Team is happy to announce we will be sending out a newsletter periodically so you can stay up to date on the latest in Britannia!

Please encourage your friends to sign up on our web site.   

Publish 94

Greetings everyone,

We are pleased to announce that Publish 94 is out the door and all of the in game systems including the Ultima Store, Character Transfers, and Promotional System have been turned back on as of this morning.

  We are getting together a new schedule for the Dev Meet and Greets which will start back up in September.  Stay tuned to UO.com and future newsletters for the updated schedule.

  After an interesting meet and greet with Siege where the hot topic was VvV artifacts, we received a lot of feedback which we greatly appreciate.  After reviewing the feedback, we have decided not to add VvV artifacts to Siege at this time.  We will continue to gather information from the Siege players and review this decision at a later date.

We are working hard to get Publish 95 together.  We hope to get it to you before Thanksgiving so that you can enjoy all the exciting new gifts and veteran rewards we are working on.  I will give you a hint, one veteran reward is a creepy crawly mount! :smiley:

  Kyronix and I have been invited to speak at SyndCon again this year and are are looking forward to speaking with all of the players from the oldest guild in online-gaming history.  Congratulations to the Syndicate on maintaining this distinguished honor!

See you in Britannia,

Bonnie “Mesanna” Armstrong
Producer 

Craft! Craft! Craft!

One of the more common points of feedback we receive is regarding the Bulk Order Deed system.  We’ve focused primarily on combat as we’ve fleshed out the Valley of Eodon since the release of Time of Legends, with a few bits of crafting sprinkled in here and there.  With Publish 95 we are currently in the planning stages of a Bulk Order Deed update.  In planning this update we are remaining true to the original intent of the Bulk Order Deed system while taking some of the randomness out of the reward delivery.  While you will not be able to bank low end Bulk Order Deed turn-ins for higher tier rewards, we do plan on removing the randomness from the reward delivery so crafters can target the rewards they want the most without having to rely on the RNG.  We’re also looking at introducing new rewards and crafting systems to BODs.  As we progress further with the update we look forward to your feedback on these new BOD changes.

To go along with the BOD update, we are also planning a community crafting event for the holiday season.  We want to give crafters something to rally behind in order to fill some of those BODs that have been collecting dust, as well as earn some fun new rewards for getting in the holiday spirit!

Summer may be winding down, and planning for Publish 95 may be underway, but don’t forget to check out all the updates that came with Publish 94 as some of those features become active in September and October!

The Oppressors
With the release of Publish 94 we are happy to release the next installment of game fiction related to the continued exploration of the Valley of Eodon and its enchanted origins!

By EM Malachi

A thousand years ago, Eodon was lost.

Worldwalker Katalkotl held the torn scraps of his ceremonial tilma against his bleeding side. The warriors who had helped bring treasure, decadence, and human servants back to Eodon lay dead or dying around him, along with dozens of Myrmidex.

When a few Myrmidex had escaped captivity, the Kotl had believed that they controlled the only egg-laying queen and so the rogue insects posed no threat. Now the Myrmidex had returned, and in an initial raid, they had seized the Great Moonstone. Then, after cutting the Kotl off from the source of their most powerful magic, the Myrmidex systematically wiped out Kotl settlements and human resistance.

All attempts to quell the Myrmidex had failed. A newly-grown and modified insect queen was torn apart and consumed. The newest Kotl weapon, Zipactriotl, had driven the human servant fused to it insane, and the Kotl had been forced to abandon the project. Facing complete destruction and with no way to flee Eodon, the World-Builders had retreated to the underground sections of their great city. The Kotl had expected a long siege and planned to use the remaining time to find desperate new magics to combat the enemy. The Myrmidex did not grant such respite, sacrificing a million insects against Kotlan’s golem defenders.

Katalkotl kicked aside an oozing carapace to recover his weapon and headed toward the heart of the city. He needed to seal the Moon Chamber. It was the focal point for all Eodon’s mana, capable of opening moongates across the Ethereal Void. While dormant without the Great Moonstone, it was the only hope for the Great Work. If the few Kotl stranded on other worlds were ever to reclaim Eodon, Katalkotl needed to insure that the Myrmidex did not tear the Moon Chamber apart.

As he moved farther into the city, he heard the terrible screams as the Myrmidex onslaught moved through the human servants’ quarters. In the mayhem and ruin of the tunnels, he recognized the still forms of fallen friends and kin. Despite the cut of grief, he forced himself to push forward.

Narrowly avoiding a few Myrmidex patrols, Katalkotl came to the door of the Moon Chamber. It was guarded by the golden automaton, Yunapotli. A masterwork of Kotl golem-craft, Yunapotli was intelligent, strong, and loyal without fault. The tireless golem’s normally shiny exterior was coated in Myrmidex ichor.

Katalkotl spoke to the golem, “I will enter the chamber. Then you are to collapse this part of the tunnel.” The human-looking automaton considered for a moment before nodding slowly.

Katalkotl entered the Moon Chamber and looked up at the shimmering array of crystals and arcane geometry. Beyond being the threshold to other worlds, the Moon Chamber was an ethereal orrery and speaking history. He knew the Myrmidex could smell magic and would eventually find this place. They would dig through any amount of rubble to destroy it. He needed a scent that was more pungent to them.

He braced his weapon against the wall. This final part of Kotlan would not fall, no matter the sacrifice. Apologizing to those he had failed, Katalkotl fell on his spear. An illusionary construct of the Kotl, a monument to the Worldwalker, watched and remembered.

An hour later, a Myrmidex drone poked at a golden golem head with emerald eyes, making sure it posed no threat. It ran its antennae over the rubble briefly before moving further into the tunnels.

*****

Now…

The first moving stone stirred a few nesting birds. An hour later, the second stone’s movement was noticed by a Barako tribesman who quickened his pace along the path. Each hour, another stone slid into a new position, carefully aligning the ruin to compensate for a different millennium.

By the end of the day, the stone surface started to glow and pulse, faster and faster. Arcs of mana burned away the jungle’s encroachment. On the other side of Eodon, a shaman of the line of Intanya woke up screaming.

Kotlan, the City of the World-Builders, was open.

Question & Answer Corner

1. Can you add recalling to Ilshenar?

No we are not going to be adding recalling to Ilshenar but we are talking about adding a crystal portal to the game similar to the one already in the game for Eodon.  After we have made a final decision we will let you know.

2. Will we ever be able to bless lanterns?

  Yes, we are adding that to the system.  We see no reason they should not be blessed.

3. Can we have a house search to be able to locate all the items in my house?

We sat down with Bleak and talked about this, from an engineering perspective the amount of strain it would put on the server to store all housing data is not feasible at this time. 

4.Will we ever have the option to enlarge the Classic Client screen?

You will be happy to know that Bleak is doing research to see if we can’t do just that.  We will keep you updated on the progress he makes.

5. Can we turn off the randomization of resources?

As a team we discussed this, and have some updates to the BOD system that will address the availability of higher end resources for crafters.  At this time we are holding off on making a decision on resource randomization until we see how the BOD changes roll out in Publish 95.  We look forward to more feedback on this feature. 

Customer Service

1. If you have an account that was terminated by CS over a year ago and would like to have it back please contact support here and give them the details and identify the account as yours, depending on the termination we will remove the restriction from your account so you may open it again.

2. All Sovereigns purchased from Origin have to be entered on the Account Management page.  You can not enter these in game.

3. Anyone that is trying to reopen an account please make sure you send all the information to support@ultimaonline.com so we can have a record of this.  In the original request to support if you do not know your secret word please ask for a hint.  Give them all the information to identify the account as yours so there will not be a lot of delays.

4.  Anyone that does not get their codes from Origin please follow this link to resolve the issue..

5.  If you have any in game questions or issues please either page in game or email support@ultimaonline.com.

6.  For any feedback to content put in game please send it to UO@broadsword.com.

7.  Regarding Origin orders, codes, and third party resellers.
 
Recently some of the player base may have noticed that an Origin store purchase they have made did not arrive or complete as expected. A confirmation or code email has not been received and you are wondering what may have occurred with your order. The Origin store enacts reviews on all transactions to safeguard against fraudulent purchases, and these reviews may take up to 72 hours. Unfortunately our Billing department is not able to expedite or circumvent this process, however players who have questions or concerns regarding a store purchase can contact Origin support for assistance using the below link:
 
http://help.ea.com/en/contact-us/new/
 
When prompted for a product, choose Origin. Next choose your platform, and select ‘Orders’ as the topic. You can further specify your issue in the subsequent fields before speaking with an agent.
 
We would also like to reiterate that the Origin store is the only guaranteed provider of codes for Ultima Online. The validity of a code purchased from a third-party seller (be it a friend, in-game acquaintance, or recommended site) cannot be guaranteed. Furthermore, any codes we find to have be fraudulently obtained will be disabled and an account that applies any of these codes will have that code removed from said account. This can result in the loss of gametime, character slots, expansion access, Sovereigns (and the items purchased with them), in-game items and more. Please be advised that we cannot assist with any issues stemming from codes purchased via non-Origin means; you will be required to contact the vendor from which you purchased the code for further assistance.

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